• Anonym (L)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Till min "sambo" (vi har gjort slut):
    "Jag vill inte bo såhär. Jag vill bo tillsammans med mina barn och bara behöva tänka på oss. Du kan få låna barnen ett par dagar i månaden, mer vill jag inte, du har inte gjort dig förtjänt av mer tid med dem. Ångar att jag blev ihop med dig, att jag valde dig som pappa till mina barn och att vi byggde hus ihop." 

Till min mamma:
    "Jag och X är inte ihop längre, jag sitter fast här, det är därför jag är så deppig."

Till nån speciell:
    "Du är sååå snygg och sexig, och du verkar vara en fantastisk kille. Jag vill träffa dig hela tiden, jag drömmer om ett liv ihop med dig, att hitta på roliga saker och bara ligga i soffan och mysa. Jag önskar att vi hade träffats i en annan tid i livet. Hoppas du finns kvar när jag kommer ut på andra sidan av allt det här."

• Anonym (L)
    Till mamma!
    Jag vet att du mår dåligt och att det inte är lätt. Jag vet att du har varit med om mycket. Jag vet att sorgen efter din bror som även var din bästa vän ännu inte gått över. Fastän det var över 30 år sedan som han dog är det som om det just har hänt i din värld. Inte gjorde pappa det lättare med alla hans affärer med andra kvinnor och hur det spräckte ditt självförtroende. Och din vän som stal din ring som du fått av far. Men mamma, du måste förstå att du inte heller är felfri.

Mamma vet du hur många gånger jag grät mig till sömns på grund av dig och alla dina självmordsförsök samt rädslan för framtida försök? Jag minns dig så väl när jag var 5 år. Jag trodde att du sov! Hur fan tänkte du? Hur fan tänkte du när du öppnar medicinskåpet och frågar om du ska ta livet av dig när vi har våra meningsskiljaktigheter? Hur fan tror du det känns? Jag kunde inte gå ut med mina vänner för att jag var tvungen att vaka över dig! Jag grät de gånger jag gick ut för att jag hade ångest över att jag var lycklig medan jag visste att du var där hemma och var olycklig.

Hur fan tror du det känns när jag precis är på väg på min resa till vännen i Enköping och du ångrar dig och inte vill längre att jag ska åka och börja skrika så pass mycket att dina stygn efter operationen gick upp och du var tvungen att tas till akuten?

Tacka gud att du nu har fått din medicin för din borderline men du ska veta att du har psykat mig rejält. Jag hatar dig samtidigt som jag älskar dig! 

Till pappa!

Djävla fegis! Hur fan kunde du låta ett barn vaka över din fru? Är du dum i hela djävla huvudet? Ta ansvar! Du må vara min far men du ska fan få veta att du inte äger mig! Jag behöver inte din hjälp. Jag klarar mig!

Till min syster!

Du är mitt allt! Tack för att du finns. Utan dig skulle jag inte orka med mitt så kallade liv! Älskar dig!

Till min så kallade vän!

Här och nu säger jag upp bekantskapen med dig. Du är en otacksam, egoistisk och girig barnrumpa. Jag önskar dig allt gott men håll dig borta från mig.

Till killen

Jag älskar dig så att det gör ont... Utan dig hade jag inte varit ett steg närmare min dröm. Tack för att du gör det möjligt.. Men du är så klantig.. Det du säger, är det av ren klumpighet eller menar du verkligen det? Jag måste också erkänna att jag känner mig bortprioriterad ibland.. Det gör så ont i själen... Behöver dig så mycket just nu.

Till mig själv

Jag vet att du försöker och jag vet att det går upp och ner. Du är inte felfri så sluta döm andra. Sluta överanalysera och sluta tänk det värsta. Du måste börja tänka på hur du vill leva ditt liv och inte vad som passar andra.

Du är vacker, du är snygg, du är smart, du är charmig och du är helt fantastisk och alldeles underbar. Du förtjänar att bli älskad... Jag älskar dig! Älska mig tillbaka!               

• Anonym (L)

Till Niklas, du är den jag vill ha. <3  Önskar det kunde bli vi. Är så vilsen, ensam och frusen utan dig. 

Till vem som helst, snälla skjut mig.  

• Anonym (L)

"Varför kan jag inte sluta tänka på dig!? Varför skulle du höra av dig precis nu när jag har fått ordning på mitt liv..."

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!