Inlägg från: Anonym (Svärmor = gaah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svärmor = gaah)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Kära svärmor!

Eller ja, kära är ju till att ta i. Jag börjar om...

Förjävliga svärmor,
    Jag har inte stulit din son. Jag har inte tvingat din son att älska mig. Jag har inte tvingat honom genom mordhot, kidnappningar och kinesisk vattentortyr till att vilja gifta sig med mig - även om det verkar vara vad du tror. När vi överlyckliga berättade den stora nyheten att vi ska gifta oss fick du ett psykbryt, grät i flera timmar, var otröstlig och drog iväg honom i ett annat rum för att försöka dra ur honom att jag egentligen bara tvingat honom. När du kommit över dig själv ber du inte ens om ursäkt - och sen förväntar du dig att allt ska rulla på som vanligt.

Nu förstår jag varför du aldrig velat ta en fika, följa med på spa eller bara umgås en eftermiddag om det är vad du tror om mig. Din yngre sons flickvän däremot, som suger ut honom, utnyttjar honom, skriker, gapar, aldrig ställer upp, tar allting för givet och är en söndercurlad golddigger - henne älskar du och bjuder med på allt möjligt. Tillåt mig att ge dig den nya utgåvan av Reality Check for Dummies i julklapp.

Jag vill skrika åt dig, storma ut och slå igen dörren efter mig. Jag vill måla på ditt kylskåp med permanent markers och hälla salt i din trädgård.... men istället ler jag och ställer upp på allt ni behöver och vill. För hans skull.

/ Bitter svärdotter

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!