Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Jag önskar att du förstod hur man handskas med kärleken.. att man måste vårda den oavbrutet.... för att det ska bli vi på riktigt måste vi välja varandra framför allt annat. Vi kan inte vara fega och vänta på bättre tider.. Om vi hade kommit från samma stad, eller iaf samma land, så hade inte det här beslutet känts lika definitivt. Jag vet att det skrämmer dig, att du aldrig har lärt dig att lita på andra eller på kärlek. Men desto längre tid vi är ifrån varandra, desto längre ifrån varandra är vi rent emotionellt.
Om vi inte är tillsammans kan du inte fortsätta att känna samma förälskelse, och om vi inte väljer att vara tillsammans, att satsa, så kommer det inte tillbaka heller. Jag tror inte på ett uppehåll, jag tror att det skulle cementera våra olika liv på var sitt håll, att fortsätta leva åtskiljt. Att få oss att förtränga våra år tillsammans, vår lyckliga vardag, våra drömmar om hus och barn..
Du säger att du fortfarande drömmer om ett liv med mig, så jag väntar på att du ska göra något åt det. Men du verkar inte förstå att du måste offra din "säkerhet" för att skapa en ny trygghet med mig. Jag älskar dig, eftersom jag väljer att älska dig och dela mitt liv med dig. Love is what love does.