Inlägg från: Anonym ("Dotter") |Visa alla inlägg
  • Anonym ("Dotter")

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Hej ”mamma”

Jag önskar att du någon gång kommer förstå och ta ansvar för hur mycket du skadat mig. Att särbehandla oss syskon så som du gjorde är inte rätt. All stress och dåliga behandling som var under min uppväxt har skadat mig djupt. Det är ditt fel att jag mått dåligt i stor del av mitt liv, och jag kommer aldrig att förlåta dig för det
    Att klanka ner på sin dotter är inte okej. Att t.ex.säga att hon behöver banta för magen hänger, 2 veckor efter att fött barn…det är absolut inte okej. Jag har aldrig sagt ifrån, jag är lärd att vuxna vet bäst och att man ska lyda. Men nu är det nog. Jag är trött på att vara mindre värd än mina syskon, att jag alltid ska ge men inget få och att du skuldbelägger mig för allt jobbigt som varit. Det är inte mitt fel att jag mådde dåligt, det är ditt. Din behandling av mig har bara gjort det värre, och du har smutskastat eller manipulerat de som velat hjälpa mig. I dina ögon ska jag vara supersmal, blond och följa din minsta vink, det är inte jag. Helst ska jag hjälpa dig och ta hand om dina barn med så fort du ber om det. Nu är det så att jag har egna barn att ta hand om, som du knappt ens träffar. Mina småsyskon, dina barn, de är ditt ansvar och inte mitt. Du valde att skaffa fler, inte jag. Förhoppningsvis gör du mer rätt med dem än du gjorde med mig.

Jag vet varför skilsmässan egentligen skedde, och du ljuger om det för alla och troligen dig själv med. Du är falsk, manipulativ och elak, jag hatar dig. Jag hatar dig! Vissa dagar hoppas jag att du dör så jag slipper träffa dig igen.

//Din fd dotter

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!