Inlägg från: Anonym (till min syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (till min syster)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Hej!

Nu kommer här ett lite konstigt brev.

Jag hade först tänkt skicka ett sms, nu när jag har ditt nummer, men vissa saker passar bättre i brev. Först försökte jag skriva för hand, men det var för svårt och blev kluddigt. Så det blev ett datorskrivet brev, lite tråkigare men mycket lättare att läsa.

Många gånger när J slogs tänkte jag på detta, det är synd att dö utan att få försonas med sig själv.

En gång hade han huggit mig och jag kände blodet rinna och tanken kom, men jag var inte rädd, inte för mitt livs skull i alla fall. En annan gång släpade han ut mig i skogen och Gud vet varför jag inte dog. Kanske för att få en chans att säga det här som annars inte skulle bli sagt.
    Du tror säkert att jag skriver sånt här för vill att du ska tycka synd om mig, men så är det inte.
    Det är en ömklig människa som vill vara med en man som slår, sparkar, bränner, hugger och våldtar. En sån människa tycker man inte synd om, man föraktar sådana. Det gör inget.

Dessutom längtade jag ofta efter att han skulle slåss, istället.
    Så du kan inte tycka synd om mig, tyck synd om J. Må Gud förlåta oss.

När jag såg dig här om dan ville jag säga det, men jag ville inte att du skulle bli mer obekväm. 

Så anledningen att jag skriver är för att få säga förlåt, om du kan hitta försoning vet jag inte.
    Men om J en dag hittar mig och jag inte finns längre, eller försvinner på något annat sätt så har jag i alla fall bett om förlåtelse. Tro nu inte att jag menar att ta livet av mig, jag förstår att det kanske finns vissa likheter med morsans självmordsbrev, men jag vill faktiskt leva. 

Det finns många andra jag vill be om förlåtelse från, den där ---,vår pappa, som du är så bitter mot t ex. Jag skulle vilja be om hans förlåtelse för att jag hatat honom, jag orkar inte vara arg längre vad hemskt han än gjort mot oss. Sen är det alla andra, men det är min huvudvärk.

Jo, nu blev det lite skämmigt, men vissa saker är svåra att uttrycka och en människa får göra så gott hon kan.

Allt gott önskar jag dig och din familj!

(Till Min Syster som jag träffat av en slump efter att inte setts på 6 år. Vågar inte skicka. Är det för dåligt skrivet?Hoppas innerligt att nån oturlig slump inte gör att hon råkar se detta här!)

oj, alla radbrytningar försvann. Sorry. 

Men bra för då orkar inte så många läsa 

Anonym (Tråkigt) skrev 2012-08-12 22:01:26 följande:
    Jag orkade läsa (till min syster)

Jag blev berörd. Vad jag förstår så är ni inte tillsammans längre ?

Varför skickar du inte brevet till henne ? Varför tar det emot ? Hur mår du idag ?

Kram till dig. Du har haft det tufft och jag hoppas att du har det bättre nu.
    Tack för att du orkade läsa. Nej vi är inte tillsammans längre, mannen är i fängelse.

Varför jag inte skickar är dels för att det känns så melodramatiskt. Dessutom vill jag inte att hon ska tro att jag skriver för att hon ska tycka synd om mig, jag vill verkligen be om förlåtelse. 

Nu mår jag relativt bra,  ibland är jag rädd.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!