Inlägg från: Anonym (jodå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jodå)

Nån som gjort kirurgisk abort utan narkos?

Jag är lite osäker på vad som avses med kirurgisk abort men jag gjorde en abort i Frankrike och jag blev inte sövd, endast lokalbedövning. Det var nog en vacumsug som de använde, är inte det detsamma som skrapning? Och är skrapning det som avses med kirurgisk abort?
    Nåväl, jag visste inte ens att man sövdes i Sverige annars hade jag nog hellre åkt hit och gjort det här. Låter "underbart" (om man nu kan säga så i dessa sammanhang) att bara sövas ned och sen är allt klart. Den procedur jag gick igenom tog cirka tjugo minuter. Jag låg och tittade på klockan hela tiden, gjorde ont som fan, jag bad om mer smärtstillande och fick det men det gjorde likförbannat ont. Tjugo minuter kan låta lite men det var jävligt långa tjugo minutrar. Tycker det är så mycket annat som är jobbigt i samband med en abort så jag slipper gärna den biten

• Anonym (jodå)

Det skulle ta ca tio minuter men det tog tjugo minuter. Det var mitt sätt att försöka stå ut, att kolla på klockan, så jag höll tiden noga och varje minut över de där tio minutrarna hade jag koll på.
    Annars kan jag tycka att det där med smärta och att minnas smärta, jag brukar inte minnas att det har gjort ont, men i det här fallet så minns jag just det där med att jag genomled varje minut som gick. Har gjort medicinsk abort i vecka sjutton också, minns inte alls att det gjorde lika ont. Fick mycket smärtstillande och lugnande då. Minns ej om jag fick lugnande innan vacuumsuget men det borde jag väl ha fått kan man tycka.
    Nåja, jag förstår att man kanske inte vill utsättas för narkos om man tycker det är obehagligt. Jag har aldrig blivit nedsövd så jag har ingen aning om hur det är, tycker bara jag har hört historier om att sövas ned som i mina öron låter som nåt jag föredrar.
    Det där med smärta kan väl också vara förknippat med hur andra omständigheter har varit. Min upplevelse av den första aborten (vacuumsuget) var väldigt ensamt och utsatt. Om man blir väl omhändertagen i övrigt kan man kanske stå ut med mer.

Svar på tråden Nån som gjort kirurgisk abort utan narkos?