Inlägg från: JuliaochLinusmamma |Visa alla inlägg
  • JuliaochLinusmamma

18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?

Jag har erfarenhet av negativa graviditetstest, tro jag, läkarna, barnmorskor gjorde runt 18!!!! graviditetstest på mig ALLA visade negativt. Anledningen till att de gjorde alla test var att jag mådde så jäkla dåligt, fick inte behålla något jag åt kom ut båda hållen, mensen försvann mm. Alla som jag kom till trodde att jag var gravid när det visade negativt så skickade de mig vidare till nästa ställe!!!!

En läkare klämde på magen och sa att han kände något där, vi gör ett gravtest.... visade såkalrt negativt, då säger läkaren, jag kände nog fel det är inget att oroa sig för.... hmmmmm, då blir man ju verkligen orolig, helst eftersom vi har cancer i släkten!!

Detta höll på i över 4 månader, tillslut tröttnade jag och sket i allt vad läkare hette, de var ju inte till någon hjälp ändå......

Sommaren 2000 några veckor efter alla läkarbesök, tyckte jag att magen var bubbligare än vanligt så jag gjorde ett gravtest och tro det eller ej det visade ett svagt plus. Jag ringde mödravården och fick en tid, det gjordes ett ultraljud och konstaterades att jag var gravid och som hon sa inte så lite gravid, jag var i v 19!!!!

Frågade hur alla test hade kunnat visa negativt, hon kunde inte svara på det, än idag är det ingen som har kunnat svara på det. Så jag tycker nog att ni ska gå till mvc och göra ett ultraljud så ni vet säkert.

På juldagen fyllde mitt lilla underverk 10 år!!!

Håller tummarna för er, jag är ett bevis på att gravtest kan visa fel.....

// Camilla

• JuliaochLinusmamma

Jag förstår inte heller varför de inte gjorde ett ultraljud, dum som jag var så krävde jag inte ett heller hade sparat mycket möda och besvär. Det är ingen som förstår hur jag kunde gå så långt utan att hormonerna ändrades tillräkligt för att ge utslag.....

jag hade rasat väldigt mycket i vikt under den perioden med, från att han vägt nästan 80 kiloa vägde jag bara 61 när jag skrevs in på mvc, man tycker ju att det skulle synas något på magen när man har gått halva tiden men inte gjorde det det, magen var insjunken... När jag hade fått det bekräftat att jag var gravid så växte magen lite, men inte tillräkligt enligt barnmorskan så jag fick ju göra massa extraultraljud för att barnent inte växte. Då var det dags att bli orolig igen......De mätte hennes armar och ben och konstaterade att hon kommer att väga under 2 kilo när hon skulle födas. Var sjukskriven hela graviditeten för att jag svimmade hela tiden blodtrycket var alldeles för lågt för att inte tala mitt hb, plus svåra foglossningar.

Hon föddes på juldagsmorgon en vecka för tidigt, när vattnet gick blev jag skitorolig om hon skulle väga under 2 kg tiden ut hur lite skulle hon då väga nu en vecka tidigare. Åkte in en timme på förlossningen sen föddes en flicka på 3360g och 50 lång. Oroat mig för vikten på henne helt i onödan, hela graviditeten har varit väldigt mysko.

Jag har en son som föddes 19 måndader efter dottern, testet visade positivt i v 3 inga problem med graviditeten eller storleken på honom, tänk så olika det kan vara. Hade de sagt att han skulle bli jätteliten så hade jag nog inte brytt mig, de har ju haft fel för!!!!

• JuliaochLinusmamma

Så tråkigt för er. Hopas verkligen att din (tessum) dröm blir verklighet snart. Så sorgligt att de som verkligen vill ha barn inte får några och de som verkligen inte vill ha eller ska ha barn (alkoholister, knarkare mm) ynglar av sig som bara den, livet är bra orättvist, hoppas i alla fall att lyckan kommer att le åt er.

• JuliaochLinusmamma

Dollan89:  Jag kände inga symtom, kanske beror det på att jag ignorerade dem för att ALLA sa att jag inte var gravid, sen hade jag ju fruktanskvärt illamåeende (det var bl.a därför jag sökte läkarhjälp) nu i efterhand var det garanterat ett tecken på att jag var gravid. Jag hade även blödningar tidigt i graviditeten, jag frågade om detta på mvc senare när jag var inskriven och hon sa att man kunde ha mensliknande blödning i ibland och att det inte var någon fara.
    Du kanske ska ringa mvc ändå och höra med dem, mensen brukar väl inte vara så sen eller?? Det kanske finns hopp för dig i alla fall, man ska aldrig sluta att hoppas :)

Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?