• Dollan89

18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?

Ja bara man får en bra och förstående barnmorska.

Men detta tryck som finns i mitt huvud är så jobbigt. Jag hoppas det försvinner. Man blir lite rädd. Har högt blodtryck sedan tidigare. Väldigt högt. Och det är icke behandlad.
    Usch vad nervös jag blir. Måste ringa doktorn snarast.

När plussade du? var det ett starkt plus?

• Dollan89
    Bumblan skrev 2012-01-01 22:44:42 följande:
    Plussade den 28 dec. Gjorde två test för säkerhetsskull. Blev två starka plus.

Får du fortfarande negativa test eller har du fått något plus?
    Har ej testat på en vecka nu. Och mensen är 29 dagar sen. Borde testa snart igen. Har bara fått minus hittills.
  • Dollan89

Förstår dig Tessum. Det känns som ett hårt bakslag.
    Jag hoppas du söker nya krafter så småningom.

*stor kram*

• Dollan89

Camelen 77 kände du inga symptom alls när du var gravid med dottern?

Min mens är 28 dagar försenad idag. Och jag har sån otrolig hemsk mensvärk. Men fortfarande inga ömma  bröst. Ska nog ringa barnmorskan snart. Måste våga ta tag i det. Tror jag är rädd för att vara gravid, kanske därför mensen inte kommer? Vad tror ni?

• Dollan89

Ja Miala 90 det borde du göra. 

Det har kommit blod idag när jag gått på toaletten. Och det luktade som mens. Var lite rött och senare mörkare.
    Men  nu ikväll har det inget kommit? Men har mensvärk som attan. Usch nu vill jag bara att mensen ska komma bara för det. Vill inte att något ska vara fel.

Varför blöder man om man är gravid? 

• Dollan89

Blöder idag. 30 dagar sen blev mensen. Undrar varför jag aldrig fick ett plus ochj varför den var så sen... 

• Dollan89
    Filuren83 skrev 2012-01-04 09:28:49 följande:
    Om ägglossningen inte kom för sex veckor sedan så kommer ju inte mensen heller så kanske hade du ägglossning för två veckor sedan och så kommer mensen nu.. Ett par gånger per år är ju normalt att ägglossningen hoppar över.
    Jag hade ägglossning den 21 november och hade sex dagen efter. Men tja, vad vet jag. Ägglossningen kanske hoppade och då hoppade mensen också. 

Men allt illamående då? förstår inte. Borde varit gravid.. 
  • Dollan89
    Carrossk skrev 2012-01-04 09:23:19 följande:
    För ca 5 år sedan hade jag två månader där min mens inte kom.. Tog test efter test men bara negativt.. Har fått höra att man naturligt ca 1 gång per år kan få så.. Det behöver alltså inte vara något fel...

Såg att ni pratade om övervikt, jag vägde 115 till mina 173cm när jag blev gravid.. Gick ner till 111 vid inskrivningen, bebisen är beräknad att komma nu på fredag och vågen visar 125 idag.. Jag har mått jättebra hela graviditeten, lite illamående men inget mer.. Så ni som oroar er för er vikt under graviditeten så behöver det inte innebära att ni kommer få det jobbigt.. Hoppas ni når dit en dag för det är en underbar känsla att vara gravid.. :) kram
    Åh vilken lättnad att höra.
    Men du har inte fått högt blodtryck med tanke på din vikt?? inga åkommor alls?
    Låter som om du haft tur!:)  Jag har läst om så många överviktiga som haft stora problem under graviditeten.

• Dollan89
    Filuren83 skrev 2012-01-04 13:34:34 följande:
    Om du fick utslag på äl-sticka så garanterar ju inte det att ägget verkligen släpper. Illamåendet kan Jag inte svara på... Men man tycker att Du borde ha plussat om du var gravid..
    Tog inga äl stickor. Utan vet när jag har ägglossning. Och enligt mina beräkningar stämde dagen in då jag fick ägglossning. 

Nåja strunt samma. Fick mens en månad sen.. 
  • Dollan89
    Carrossk skrev 2012-01-04 14:02:14 följande:
    Dollan89: nej jag har legat bra i mitt blodtryck, som mest 130/80.. Var rädd för det eller sockret men allt ser fint ut.. Så som sagt va man kan må väldigt bra trots en övervikt :)
    Kul att höra tycker jag! :))
  • Dollan89
    marinassk skrev 2012-01-06 09:20:03 följande:
    Testade negativt imorse igen så tänkte ringa BM på Måndag :)
    Håller tummarna för dig:)
    Även om det inte gick så bra för mig...
  • Dollan89

Camelen 77 ja du har rätt. Jag borde nog kolla upp detta trotts allt. 
    Får ringa på måndag. Har blödit  i 5 dagar nu. När jag får mens brukar jag bara blöda i 4. 
    Så måste kolla detta.. Usch vad nervös jag blev nu.  

• Dollan89

Tack för tipset Lovas!

Har ni inte sökt hjälp inom vården? med tanke på att ni försökt i 3 år.

Kram

• Dollan89

Så ni gjorde bara ett test? Inget ultraljud eller något? Hmm..

Du känner inte dig gravid?

Det märkliga är att jag blödde i 5 dagar efter 28 dagar sen mens.
    Men nu sedan dess är jag jätte trött. Jag kan sova hela eftermiddagarna. Suck. Kanske är man gravid ändå?
    Nåja får se..

• Dollan89

Ja men visst är det skönt när den kommer ändå. För då vet man att det inte blev något. 
    Även som det samtidigt är lite tråkigt.

Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?