• Li02

47 år?

Hej MirrePtc!

Är bara nyfiken vart ni vänder er och om ni ska ha äggdonation? Är själv 46 år och pga min killens handikapp, sitter i rullstol)  så kan vi inte försöka på egen hand. 
    Ville prova provrörsbefruktning med mina ägg först, men alla avrådde, och vi fick ingen här i sverige som ville ens hjälpa oss med prover som behövdes.
    Nu är tiden så knapp känner vi så det får tyvärr bli ÄD, och då kan vi få hjälp här i sverige med prover mm, och tror att vi väljer AVA-kliniken i Riga, för det känns lättast att komma dit..  

Tycker också det är hopplöst svårt att få det minsta hjälp pga min ålder, fast jag kanske inte har några problem alls, vad vet vi? problemet är ju att vi inte kan få ut spermier själva, och min kille är så ung, så de borde hjälpa oss för hans skull tycker man ju, han har ju inga åldersproblem...  

Lycka till!

• Li02

Hej Ewelina66! Är 47 och vi har precis påbörjat ÄD på nya AVA Riga. De hade konsultation i Stockholm som vi var på sen var det bara att köra. Vi ska åka i morgon dit och nästa lördag sätta in om det blir något. Har ju smått panik för min ålder ibland, så det är så skönt att höra det finns fler som vill och försöker. Finns an ava riga tråd här också. Billigare kanske det finns, men vi hade hört så mkt bra så vi bara kör nu! Och de har inga köer, du kan komma igång direkt, vilket är bra, för inte vet man hur många försök man behöver?..

• Li02

Härligt att höra,  Ewelina66! :)  Lycka till med allt! Jag ruvar nu på 2 och har testdag 18 och 21, och har ingen aning om det går vägen eller inte...Nervös som attan.

• Li02

Ewelina66, tack, det behövs nog.. Kör på du, ni får ju mer information och sånt på träffen i Stockholm, så då blir han nog inspirerad! Förstår också ev oro för vad andra ska tycka, det har jag brottats med mycket. Men man bestämmer faktiskt över sitt eget liv, och jag tror ändå att folk faktiskt blir glada för ens skull, om det skulle bli barn! Jag är mest orolig av allt för vad mina stora barn ska säga, de är det viktigaste i mitt liv, och skulle de vända mej ryggen så blir jag knäckt precis.. Men det vet att jag ofta är kärringen emot strömmen, och det var tufft när jag blev ihop med min 19 år yngre kille, men nu går ju det bra, och de är glada jag har honom nu..

Jag tror inte jag vågar testa med sticka i morgon, får nog bli blodprov bara, om jag nu får en remiss tills dess.. 

• Li02

Ewelina66, så jobbigt att strulet fortsätter!  Det de i Stockholm inte kan säga till dej är hur din äggkvalite är, för det kan man inte kolla. Jag fick ju trots allt till slut försöka med  3ivf trots 46 år här i Sverige, för jag hade jättebra värden, mina äggstockar såg ut som en 20-årings och äggstimulansen gick lysande med ganska många ägg- MEN det blev dåligt med befruktning, 1 ägg befruktades 2 av gångerna, sista gångerna inget... De visste inte om det var sambons slöa o avvikande spermier  eller mina ägg. Jag ville ge sambon en chans och övertygade honom om att vi skulle testa ÄD,  och första ÄD försöket är jag gravid och i v9 och hoppas allt är bra i magen. Nervös inför ul v 12 .. 
    Det var alltså mina ägg som inte funkade, trots allt såg bra ut, och vi fick tom 4 blasto till frysen och satt i 2 nu, men det är bara kvar 1 i magen nu.
    Vill bara putta dej återigen och säga att du har ingen tid att chansa på dina ägg nu om det ska bli nåt, trots att man såklart vill det... Vi har hållit på några år, och jag är 47 nu och blir 48 när barnet kommer, om du håller på och försöker några år, hur gammal blir du då?
    Hur viktigt har det blivit för dej att få barn? Hur ser livet ut för dej och din man om ni inte ger detta en ordentlig chans i allafall, finns ju aldrig några garantier men för vår del så var dettta liksom en sista chans. Kände att vi skulle testa allt, och går det inte så ville vi känna att vi hade ju gjort allt.

Här är det min yngre sambo, som har velat mest, jag har stora barn sen tidigare, och har hela tiden haft lite ångest för min ålder, men försöker inte tänka så mkt nu, jag gör det mkt för vårt förhållandes skull, fast jag tycker såklart det ska bli jätte kul oxå.. :) Kram  

Svar på tråden 47 år?