• Storakarin

47 år?

stjärnklar skrev 2013-03-07 19:04:32 följande:
    Liten uppdatering: den 28/2-2013 föddes vår son helt frisk. Vi befinner oss i ett lyckorus och kan inte riktigt förstå att detta mirakel kommit till oss. Det absolut bästa som kunde hända!

grattis Stjärnklar. Hur gammal är du? Lite nyfiken...
  • Storakarin
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-08 18:25:29 följande:
    47 år skrev hon tidigt i tråden.

såg det nu. Rätt fantastiskt!
  • Storakarin
    stjärnklar skrev 2013-03-10 15:30:59 följande:
    Fast jag hann att fylla 48 innan förlossningen. Måste tillägga att alla i min omgivning är positiva och glada för vår skull. Var lite rädd för människors förutfattade meningar och trodde kanske att vi skulle få negativ respons, maken är lika gammal som jag. Men så blev det som sagt inte utan idel lyckönskningar och glada miner. Tänk att livet kan vara så fantastiskt!

Härligt stjärnklar:
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-08 20:02:36 följande:
    Ja, fast historiskt sett så är det inte direkt jätteovanligt.
    Läste "Ett sötare blod" av Ann Fernholm. Boken menar att vårt ökade sockerintag ( mångdubbelt mer än på 1800talet) kan påverka reprodutkionsförmågan. Styrker  din tes: Folk åt mindre socker och vitt mjöl pasta etc förr.
    och var fertila längre tid än nu....
  • Storakarin
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-10 20:44:55 följande:

Intressant.
    Ja jag tror också att livsstilen och då ffa födan spelar hyfsat stor roll. 
    Som du säger; Hur mycket socker, koffein och fett intog den genomsnittliga människan på 1800-talet?
    Ja inte var det mycket inte.

Det sägs ju att vi eg ska äta "stenåldersmat" då det fortf är vad vi är anpassade för.
    Men vem gör det idag?
    Vi vill ju leva bekvämt!        
    och sannolikt rörde man sej mer i vardagen
  • Storakarin
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-10 20:59:52 följande:

Ja jovisst var det väl så.
    Men tror att kosten ffa var bättre helt enkelt.
    Mer sund och det vi behöver och inget annat skit.   

ja fy bubblan vad vi äter skit idag. såg att tom coop och icas grädde innehåller stabiliseringemedel... VARFÖR?
  • Storakarin
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-11 13:49:33 följande:

Nä alltså jag har inte hittat några såna bevis eller teorier. Men om oman betänker att de faktsiskt ät "bättre" och mwor lagomt på t wx 1800-talet och levde mer naturligt sunt så kan man nästan teo dwt... Men största anledninget t%ll att kvinnorna fick barn i högre åldrar berodde ju på att ingen anv preventivmedel.

och teve fanns inte...
  • Storakarin
    Ewelina66 skrev 2013-09-17 15:39:51 följande:
    Tyvärr går maken inte att övertala att söka hjälp utomlands eller ens i Sverige om möjligheten fanns!!! Vi brukar vara barnvakt åt svägerskans 4-åring (som vi älskar som vår egen då vi haft henne hos oss ganska ofta av olika skäl)... Men varje gång hon blivit hämtad så pustar han ut o säger hur jäkla trött o slut han är... Underförstått syftar han på att han inte skulle ha ork med ett eget barn... Jag har slutat att "tjata" o hoppas därför på ett mirakel med hjälp av rätt kost, örter o progesteron som jag nu använt i ca 5 veckor... Svettningarna är nästan helt borta, likaså humörväxlingarna o gråtmildheten... Tack o lov!!! Jag har t o m fått något mensliknande - när jag gjorde 5 dagars uppehåll med Progesteronet... Fast nu använder jag krämen igen o tänker inte göra något uppehåll eftersom jag märkte att jag hade börjat svettas igen,dock inte lika mycket som tidigare - men det kan ju bero på att det är svalare ute nu... Silke - jag tar gärna emot all hjälp o info jag kan få. Hur inboxar jag dig? Är hopplöst oteknisk...

vad käkar du för tillskott? eller vilken är din diet?
  • Storakarin
    Ewelina66 skrev 2013-09-17 20:10:51 följande:
    Maten: En egen blandvariant av LCHF o GI fast med lite mer potatis - annars funkar inte min hjärna ordentligt... Sedan använder jag ProgesterAll (MD JohnLee) till natten (en klick kräm som inte är större än en kikärta). Sen har jag googlat o läst & läst o googlat... Så de övriga "nyttigheterna" som jag numera tar för att boosta kroppen är: Aloe Vera Berry och Argi+ (båda från Forever Living Products) + en tablett Folsyra på morgonen, vidare en kapsel Dong Quai + en kapsel Red Clover före lunchen. Dessutom har jag sedan två veckor tillbaka börjat med 20 droppar Agnus Castus i mitt kvällsthé.... Jag mår jättebra o har blivit superpigg - ungefär som jag var för ca 10 år sedan!!! Därför hoppas jag att allt tillsammans ska bidra till att även ÄL kommer igång igen... Men jag tar emot alla tips som jag kan få!

var hittar man allt de här?
  • Storakarin
    Ewelina66 skrev 2013-11-28 23:17:31 följande:
    Tjoho!!! Var äntligen iväg på gyn-undersökningen i Stockholm... Ensam.... Kunde inte hjälpas när maken är så negativt inställd o bara vägrar diskutera detta... Läkaren såg tre äggblåsor på ultraljudet. En i den ena äggstocken o två i den andra... Tyvärr såg han att de precis blivit "övermogna" o att jag snart skulle få mens... Blev dock både glad o lite förvirrad för jag trodde inte att jag själv hade någon mer ägglossning i o m klimakteriebesvären det senaste halvåret Men jag berättade att jag boostat kroppen med en massa naturmedel o han sa att han hört fler som faktiskt fått igång sin "äggreserv" o blivit gravida med egna ägg, tack vare naturmedel. Fick en remiss för att undersöka hormonnivåerna plus äggreserven... Puh! Får jag inte med maken på ÄD/ED utomlands så kanske jag trots allt kan bli planerat "spontangravid" med egna ägg... Sedan vet jag att kvaliteten på kvarvarande ägg kan vara sämre vid 47-års ålder... Men jag fortsätter att boosta kroppen... Jag har ju bara hållit på med naturmedlen sedan oktober o redan har kroppen fått igång en hyfsat normal menstrationscykel plus reserväggen!!!

Så positivt. Vilka naturmedel tar du? Står säkert ngnstans i tråden men. hittar inte...
  • Storakarin
    weeme skrev 2014-01-19 00:11:50 följande:
    Å vad glad jag blev av det mesta jag läst här! Lägger mig med ett leende istället för tårar. Då vi redan har ett barn blir det barnet ju mer ensamt om vi inte försöker än att det skulle vara synd om nästa som får "gamla" föräldrar. Man kan faktiskt förlora föräldrar som barn även om de är unga, samt ha dem länge fast de är gamla när man föds.. Min önskan var att få barn ung, men det ska finnas en fader också! Nu får vi göra det bästa av det vi har. Tack för denna tråd även om det kanske sitter långt inne att bli gravid sent så finns det ett hopp.
    ja weeme visst finns det hopp.... Ålder är en socialkonstruktion?

• Storakarin
    Ladytjorven skrev 2014-01-29 20:41:03 följande:
    Jag är 49 år,och har fortfarande barnlängtan!  :( Dock lite svagare  nu,av förståliga skäl...
    Har fortfarande regelbunden mens,men inser ju att det sista tåget har "lämnat pärrongen"...
    inte om du väljer Äggdonation Glad
Svar på tråden 47 år?