stjärnklar skrev 2013-07-31 23:46:46 följande:
Nog blev många överraskade men min bm sa inget speciellt om min ålder. Fick inga extra kontroller eller så. Vi gjorde fvp eftersom ett handikappat barn kräver mer under en längre tid. Vi visste alltså att vi väntade en frisk pojke. Han har hunnit bli 5 månader och vänder sig så fort han får möjlighet. Jag tycker för min del att jag har mer ork nu än när jag var 30. Människor i vår omgivning har bara varit positiva och grattat oss till vår vackre son. Sedan kanske det inte är så jättevanligt att få barn vid 48 men vem vill vara jättevanligt? Andra får gärna slå sig till ro och vänta på barnbarn. Det är ok det också.
Grattis stjärnklar!!! Fantastiskt att kunna få barn med egna ägg vid 47-48!
Min bästis mormor fick sina sista (tvillingar) vid 47 års ålder, allt gick bra.
Vi blir bara fler som blir mammor 45+, så det är inte sååå konstigt längre. Håller med dig om orken - jag har också mycket mer ork nu än tidigare. Det beror också på att jag fått Levaxin (visste inte att jag hade för lite sköldkörtelhormon) och var trött
jämt innan. Dessutom hade jag järnbrist och lite annat som nu är åtgärdat. Har aldrig känt mig mer pigg eller "lämpad" att skaffa barn än nu :)). Är på G i september på en klinik i Tjeckien, min man och jag är 44 och 45.