• Ewelina66

47 år?

Hur ska jag göra? Maken o jag är båda 47 år o vi är "för gamla" enligt alla regler för att få fertilitetshjälp eller att kunna adoptera... Maken har gett upp o vill att jag också ska göra det. Han tycker att det är bättre att gilla läget o leva efter vad livet gett oss, även om vi nu inte fått möjligheten att bli föräldrar... Jag har läst massor av inlägg o förstår att jag inte är ensam om att vara 47 år och ändå på något sätt försöka bli gravid... Problemet är att jag nu börjat svettas i tid och otid... Misstänker att klimakteriet är på gång, vilket hör mig desperat (och ledsen)... Att åka till klinik utomlands är uteslutet pgs av makens inställning. Jag måste m a o få ingång äggproduktionen "själv" på något sätt. Örter? Akupunktur? Jag vet att han skulle bli överlycklig om om jag bara lyckades att bli gravid... Tips någon?!!!

• Ewelina66

Tyvärr går maken inte att övertala att söka hjälp utomlands eller ens i Sverige om möjligheten fanns!!! Vi brukar vara barnvakt åt svägerskans 4-åring (som vi älskar som vår egen då vi haft henne hos oss ganska ofta av olika skäl)... Men varje gång hon blivit hämtad så pustar han ut o säger hur jäkla trött o slut han är... Underförstått syftar han på att han inte skulle ha ork med ett eget barn... Jag har slutat att "tjata" o hoppas därför på ett mirakel med hjälp av rätt kost, örter o progesteron som jag nu använt i ca 5 veckor... Svettningarna är nästan helt borta, likaså humörväxlingarna o gråtmildheten... Tack o lov!!! Jag har t o m fått något mensliknande - när jag gjorde 5 dagars uppehåll med Progesteronet... Fast nu använder jag krämen igen o tänker inte göra något uppehåll eftersom jag märkte att jag hade börjat svettas igen,dock inte lika mycket som tidigare - men det kan ju bero på att det är svalare ute nu... Silke - jag tar gärna emot all hjälp o info jag kan få. Hur inboxar jag dig? Är hopplöst oteknisk...

• Ewelina66

Maten: En egen blandvariant av LCHF o GI fast med lite mer potatis - annars funkar inte min hjärna ordentligt... Sedan använder jag ProgesterAll (MD JohnLee) till natten (en klick kräm som inte är större än en kikärta). Sen har jag googlat o läst & läst o googlat... Så de övriga "nyttigheterna" som jag numera tar för att boosta kroppen är: Aloe Vera Berry och Argi+ (båda från Forever Living Products) + en tablett Folsyra på morgonen, vidare en kapsel Dong Quai + en kapsel Red Clover före lunchen. Dessutom har jag sedan två veckor tillbaka börjat med 20 droppar Agnus Castus i mitt kvällsthé.... Jag mår jättebra o har blivit superpigg - ungefär som jag var för ca 10 år sedan!!! Därför hoppas jag att allt tillsammans ska bidra till att även ÄL kommer igång igen... Men jag tar emot alla tips som jag kan få!

• Ewelina66

Allt finns på internet! Googla!!! På Forever Living Products hemsida hittar du närmaste återförsäljare genom att ange ditt postnummer. Sedan är det bara att beställa! Dong Quai o Red Clover och B6 B12 Folsyra finns på Vitapost.se. Medan Agnus Castus hittade jag via Bodystore.com. Lycka till!!!

• Ewelina66

Det vackraste: Jag har googlat på OvaBoost men hittar bara amerikanska o malaysiska sidor... Finns den att beställa från någon svensk eller europeisk sajt?

• Ewelina66

Tjoho!!! Tog en "diskussion" med maken ikväll... Började lite försiktigt med att prata om svägerskans småtjejer o det ena ämnet ledde till till det andra... Till slut sa jag bara rakt ut att jag faktiskt vill testa en fertilitetsklinik utomlands... Då tittade han på mig och svarade "Okej - men är vi inte för gamla då?" Nix inte utomlands - bara här i Sverige!!! Då erkände jag att jag redan kollat runt lite på olika hemsidor... Då log han o sa att han inte var ett dugg förvånad - men fattade inte varför jag inte sagt något tidigare... Men då påminde jag om att han faktiskt sagt helt nej flera gånger o helt vägrat diskutera detta... Varför kunde han inte förklara med annat än vår ålder o att han inte tror att vi orkar... Jag fattar inte riktigt kovändningen, men jag är glad över den! Kanske behövdes det att jag sa rätt ut att jag definitivt vill försöka innan jag ger upp helt...?!!! Hur som helst så tog min tillvaro ytterligare en ny vändning ikväll!!! Nu gäller det alltså att hitta den bästa kliniken som inte kostar skjortan...!!! Tips mottages gladeligen!!!

• Ewelina66

Hej Li02!!! Jättekul att höra! Håller tummarna att det funkar! Du får gärna skriva till min mailbox ang. vlken klinik ni var på i Stockholm... Jag behöver alla goda råd jag kan få! Visste inte om att det fanns något i Riga - jag har kollat på Polen...

• Ewelina66

Hej hopp!!! Äntligen har jag en tid bokad till en första undersökning i Stockholm i slutet på november!!! Det fanns tyvärr ingen tidigare tid... Men efter att ha boostat kroppen i snart två månader så har jag dessutom fått tillbaka mensen för andra gången! Hittade också Angus Castus i tablettform på nätet ... Jag tycker att piller är lättare att ta eftersom smaken på dropparna inte är den godaste... Å under morgondagen ska jag göra en biobalans-undersökning för att se om jag har någon inre obalans som behöver åtgärdas...

• Ewelina66

Li02: Jag håller verkligen tummarna för dig!!!! För mig blev det ingen bioresonansterapi... Kliniken hade tagit fel på dag, men jag skulle få boka in en ny tid snarast o då skulle de bjuda mig på första undersökningen pga tidsmissen... Jag tackar o tar emot!!!

• Ewelina66

Tack Silke!! Maken "knorrar" igen - men jag har slagit dövörat till hans kommentarer... Mitt enda svar var att han banne mig får sluta med velandet o att göra mig orolig!!! Vi kan ju inte först vara överens för att han två veckor senare backar ur när jag äntligen hittat en klinik som vill ta emot mig och dessutom bokat tid för undersökning... Jag tror att han mest oroar sig för vad folk runt om oss ska tycka eftersom de flesta vi känner nog har lite fördomar mot äldre föräldrar..! Det gäller även släkten... utom min mamma, som gärna påpekar att hennes moster var 51 år när hon fick sitt enda barn (mammas kusin alltså)... Mammas moster blev spontangravid efter att ha varit gift med samma man i nästan 30 år!!! Så visst sker mirakel!

• Ewelina66

Här är det lite kämpigt just nu... Maken har helt flippat ur o bara vägrar bli förstagångspappa när han nästan är 50!!! Det går inte att resonera med honom... Så jag har återgått till plan 1 o boostar kroppen för att kunna bli "spontangravid"...!!! Undersökningen på kliniken i Stockholm om en vecka tänker jag ändå genomföra - men på egen hand - så att jag i alla fall har koll på min egen kropps utgångsläge... Vet ju inte ens om jag själv fortfarande är fertil... Har t o m desperat funderat på att beställa pergotime via nätet eftersom ingen läkare här i Sverige kommer att skriva ut något sånt till mig pga åldern... Fast jag är ju medveten om riskerna med pergo... Däremot bekymrar jag mig inte för risken för att få tvillingar... men trillingar o fyrlingar är nog inget drömscenario... Någon som kan ge mig tips på ett BRA och SERIÖST nätföretag som säljer pergotime samt info om en normal dosering? Bioresonansterapin ska jag inte på förrän om två veckor... Å jag vill inte slösa mer tid!!! Jag blir ju inte yngre liksom... Ha en skön helg allihop!

• Ewelina66

Tjoho!!! Var äntligen iväg på gyn-undersökningen i Stockholm... Ensam.... Kunde inte hjälpas när maken är så negativt inställd o bara vägrar diskutera detta... Läkaren såg tre äggblåsor på ultraljudet. En i den ena äggstocken o två i den andra... Tyvärr såg han att de precis blivit "övermogna" o att jag snart skulle få mens... Blev dock både glad o lite förvirrad för jag trodde inte att jag själv hade någon mer ägglossning i o m klimakteriebesvären det senaste halvåret Men jag berättade att jag boostat kroppen med en massa naturmedel o han sa att han hört fler som faktiskt fått igång sin "äggreserv" o blivit gravida med egna ägg, tack vare naturmedel. Fick en remiss för att undersöka hormonnivåerna plus äggreserven... Puh! Får jag inte med maken på ÄD/ED utomlands så kanske jag trots allt kan bli planerat "spontangravid" med egna ägg... Sedan vet jag att kvaliteten på kvarvarande ägg kan vara sämre vid 47-års ålder... Men jag fortsätter att boosta kroppen... Jag har ju bara hållit på med naturmedlen sedan oktober o redan har kroppen fått igång en hyfsat normal menstrationscykel plus reserväggen!!!

• Ewelina66

Maten: Har fått veta att jag ska undvika vetemjöl (inte gluten) när jag gjorde bioresonansskanningen (som jag f ö rekommenderar). Tydligen kan veteproteinet hindra fertilitetshormonerna i kroppen!!! Härutöver kör jag en blandvariant av LCHF o GI.. Äter dock lite ris o potatis, annars funkar inte hjärnan ordentligt... Hormoner: Krämen ProgesterAll (MD JohnLee) till natten (en klick kräm som inte är större än en kikärta). Hälsokost/naturmedel: Dricker en hutt (ca 40-50 ml) Aloe Vera Berry och Argi+ (båda från Forever Living Products) + en tablett Folsyra + B6 + B12 på morgonen. En kapsel Dong Quai + en kapsel Red Clover före lunchen. Istället för 20 droppar Agnus Castus i mitt kvällsthé som jag körde med från början, hittade jag Angus Castus i tablettform (lättare att ta).... Sedan åt jag en månads förbrukning av Lamberts "StrongStart for Woman" istället för Argi+ på morgonen, men nu kör jag Argi+ igen... Alla på mitt jobb undrar hur jag kan vara så jäkla pigg så här års... Men jag är ju hög på naturmedel!!! Det vore märkligt om det inte skulle hända något positivt i kroppen!!! Kollegorna snörvlar o hostar, men jag verkar ha sluppit undan förkylningsbacillerna!!! Just nu har jag en rejäl mens - vilket jag inte haft på 8-9 månader!!! Så jag är t o m glad för den!!! Har varit o lämnat prover på ett labb som ska visa om jag har nån äggreserv kvar... Får svar om ca en månad... Under tiden försöker jag hålla koll på min ägglossningscykel samt fortsätter att boosta kroppen. Lycka till!!!

• Ewelina66

Hej på er alla! Hoppas ni mår bra - det var en stund sedan jag var här på denna tråd... Mina värden visade sig vara urusla o jag har varit ganska låg eftersom min s.k. äggreserv i princip är tömd... Så sannolikheten till en spontangraviditet är inte så stor. Maken (och jag) har faktiskt börjat snegla på privata adoptioner i Europa... troligen från Ungern... Men vår ålder verkar vara ett hinder här också! Men detta betyder att han ändå kan tänka sig att vi tar oss an en 3-5-åring... När han inom en snar framtid insett att våra möjligheter att få dispens från åldersgränsen är obefintliga, ska jag (som den listiga kvinna jag är) slussa in hans tänk på ÄD/ED som ett bra alternativ....

Svar på tråden 47 år?