• Stacey
    mowgli skrev 2013-11-17 20:11:12 följande:
    Jag tror att dte är mindre svårt än man tror. Men att majoriteten av kvinnor över 40 idag använder preventivmedel.
    Jo, jag tror ju på att vi helt helt enkelt fått lära oss att man inte "kan" få barn efter 40 och därför försöker många inte ens. Och händer det inte tillräckligt snabbt för de som försöker, är det bara att skylla på åldern och säga att det är för sent. Annars måste det bero på extremt mycket sämre hälsa nu för tiden, på gifter i miljön, p-piller eller något.
  • Stacey
    Ewelina66 skrev 2013-11-28 23:17:31 följande:
    Tjoho!!! Var äntligen iväg på gyn-undersökningen i Stockholm... Ensam.... Kunde inte hjälpas när maken är så negativt inställd o bara vägrar diskutera detta... Läkaren såg tre äggblåsor på ultraljudet. En i den ena äggstocken o två i den andra... Tyvärr såg han att de precis blivit "övermogna" o att jag snart skulle få mens... Blev dock både glad o lite förvirrad för jag trodde inte att jag själv hade någon mer ägglossning i o m klimakteriebesvären det senaste halvåret Men jag berättade att jag boostat kroppen med en massa naturmedel o han sa att han hört fler som faktiskt fått igång sin "äggreserv" o blivit gravida med egna ägg, tack vare naturmedel. Fick en remiss för att undersöka hormonnivåerna plus äggreserven... Puh! Får jag inte med maken på ÄD/ED utomlands så kanske jag trots allt kan bli planerat "spontangravid" med egna ägg... Sedan vet jag att kvaliteten på kvarvarande ägg kan vara sämre vid 47-års ålder... Men jag fortsätter att boosta kroppen... Jag har ju bara hållit på med naturmedlen sedan oktober o redan har kroppen fått igång en hyfsat normal menstrationscykel plus reserväggen!!!
    Ja, varför skulle det vara omöjligt, du nämnde ju den 51-åriga mostern? Jag har själv en släkting som fick barn vid 50, naturligt eftersom det var på den tiden man inte kunde göra på annat sätt.
Svar på tråden 47 år?