• weeme

47 år?

Å vad glad jag blev av det mesta jag läst här! Lägger mig med ett leende istället för tårar. Då vi redan har ett barn blir det barnet ju mer ensamt om vi inte försöker än att det skulle vara synd om nästa som får "gamla" föräldrar. Man kan faktiskt förlora föräldrar som barn även om de är unga, samt ha dem länge fast de är gamla när man föds.. Min önskan var att få barn ung, men det ska finnas en fader också! Nu får vi göra det bästa av det vi har. Tack för denna tråd även om det kanske sitter långt inne att bli gravid sent så finns det ett hopp.

• weeme

Jag är 43 vårt barn är 1,5. När vi väl började försöka blev jag gravid på en gång och de andra gångerna också, men då var jag ju några år yngre. De slutade i MA och MF allihop så tiden gick. Nu inser jag att jag får ta mig i kragen och inse att det inte går så lätt denna gången och läsa på om det finns andra möjligheter. Får man göra äggdonation i Sverige? Jag borde kanske läsa alla trådar och hela innan jag börjar fråga.. Förlåt. Blev bara så panikslagen häromdagen att jag nu helt plötsligt ska ta reda på allt med en gångDrömmer. Jag har bara rådgjort med barnmorskan som tyckte då att det var bäst att försöka naturligt eftersom det gått så "bra" de andra gångerna och IVF inte är så lätt det heller. Men nu har det gått ett halvår sedan dess och min nyårsdeadline har passerat för att vara cool.

Såg en mamma som jag trode var mormor på stan häromdagen, hon började amma sitt barn så jag insåg att det var mamman. Blev glad. Kände hopp..

• weeme

Nu fick jag läsa här igen för att bli peppad. Ny ÄL nya tag nytt hopp. Men i dag känns det bara hopplöst och deppigt. Lite svårt att få sympati när man har ett barn känner jag, för man ska vara glad för det. Klart jag är men drömmen om syskon tar inte slut för det. Kram på er!

• weeme

Att man har krämpor som mamma kan jag ibland få dåligt samvete för vilket är helt sjukt med tanke på att jag inte går runt och tycker synd om barn till föräldrar i rullstol.. Så det får man bara släppa, det samvetet.

Ny vecka nya tag! Blir lite dubbelt att ägna tid åt att försöka få en till men ändå njuta och vara med den som finns här hos oss lillaHjärta.

Svar på tråden 47 år?