Stjärnklar, jag hoppas verkligen ert barn är så. Pass friskt att ni behåller det. Min särbo backade ur, och vi hade verkligen inte trott att det kunde hända igen, att jag blev gravid 2 gånger inom ett år typ... Jag hade en mycket stark längtan efter en bebis, men när jag väl plussade så fick jag en djup Depression. Har haft depressioner av och till hela livet, och denna man jag plussade med är rätt ny för mig och han tyckte det var oerhört tungt också, men han såg ju hur deppig jag kan bli... Och jag gick till psykolog och kurator och någonstans kom jag fram till att jag inte skulle orka ett barn till, med en man som inte till 100 kommer backa upp, kommer jag orka vara själv med ett barn, vabba, och kommer jag orka varA 60 år och jaga tonåring? Det var ett hemskt beslut, men jag grubblar inte på det längre. Jag försöker tänka på mig själv, ta hand om de tpnåringar jag har, ekonomin...och reda ut lite mina psykiska besvär. Det är verkligen sista chansen och jag önskar så jag hade klarat av det... Du kommer fixa det. Ålder är egentligen bara på pappret. Är ni två så är förutsättningarna dubbla! Har du barn sedan innan?
stjärnklar skrev 2012-08-17 09:05:55 följande:
Vi har två veckor kvar till cub, är barnet friskt så kör vi, är det inte friskt så blir det fruktansvärt att ta ställning till hur vi ska göra. Jag känner att ett sjukt barn kräver mycket av föräldrarna under en lång tid, det hade varit annorlunda om vi varit 20 år... Men vi får se vad cub och ev fvp säger. Ulfina, varför valde ni att avbryta? Det är ju absolut sista chansen så jag antar att det var ett svårt beslut. Nåväl, vi väntar och ser vad proverna säger.