Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
[quote=79592928][quote-nick]Annanathalia skrev 2019-04-28 19:12:47 följande:[/quote-nick]Började blöda idag, v.8, känns så otroligt hopplöst, 3:dje missfallet på 2,5 år. Enda positiva är ju att jag faktiskt bör gravid naturligt efter Aten, hjälper dock inte då mycket när det ändå slutade så här. Någon annan av er som fått missfall under DrD behandling och det senare gått för? Börjar ge upp...[/quote
Jag beklagar att du blöder. Det du kan göra om du ( inte redan gjort det ) är att ta progesteron tex Lutinus, Crinone, eller Utrogestan (eller öka dosen om du redan tar det).
Meddela också Dr D och Penny att du blöder och fråga vad de tycker du ska göra. Serum har dock Påskstängt nu och öppnar igen 2 maj, står det på deras hemsida, så vet inte om Penny svarar på mail, men testa att maila henne iallafall.
Om det inte skulle gå vägen så kolla med Serum om de tycker du ska göra lapro innan nästa försök med tanke på din endo (som du skrivit om tidigare) och se till att din man får göra Sperm dna fragmentationtest.
Med tanke på att endon kan ha försämrat äggen så kan äggdonation vara ett alternativ (om du kan tänka dig det).
Sen finns det också möjlighet att utreda fler immunproblem om man vill. Jag och min man vände oss till Dr Gorgy på FGA i London och gjorde LAD-test etc Den kliniken gör också Sperm dna fragmentationtest. Dr Gorgy behandlar också sina patienter med ivig-dropp, i de fall där inte intralipid räcker till/fungerar. Googla på Dr Gorgy Clinic London så hittar du hans kliniks hemsida.
Gjorde dock VUL idag och hjärtat slår, blev så paff, oavsett vad som händer så slår det just nu, får försöka hålla fast vid det.
Utrogestan sväljer man eller hur?!
Tack för din input!