Vad är rimligt att betala hemma?
Min dotter på 20 år har efter att ha varit timanställd men har nu fått jobb med bra lön. Hon kommer att ha ut ca 10000 i månaden vilket är mer än jag har ut... Hon har inte betalt något hemma innan då hon inte hade fast inkomst samt att hon ofta fått extrapengar eller fritidsaktiviteter betalda av mej. Hon har egen häst som kostar ett par tusen i månaden men som jag betalar allt till. Hon bor i ett eget hus/rum på ca 25kvm men utan wc o kök. Det är vårt förredetta hobbyrum som ligger bredvid vårt hus i carporten. Helt nyrenoverat för två år sedan. Vi är totalt fyra personer i hushållet, (min sambo (som inte är hennes pappa) och min sexåring). Nu vill vi att hon ska börja betala en del hemma. 1700 kr tyckte vi kunde vara bra till att börja med och att hon ska betala sina egna fritidsaktiviteter förutom hästen hädanefter. Jag vill också att hon själv ska handla/betala om hon vill ha någon extra som inte ingår i det jag brukar handla. Jag ska även köra henne till jobbet innan jag kör till mitt, en omväg på 3 mil. Mitt jobb ligger på väg till hennes. Alltså istället för att jag kör fyra mil så blir det sju... Sa att hon får betala 40 kr om dagen. Min dotter tycker att det är helt orimligt, att vi är snåla osv Vad tycker ni är rimligt? Även om jag hade haft råd att inte låta henne betala hemma så tycker jag att man ska betala hemma om man är vuxen och har jobb... Är det konstigt?