Inlägg från: DuTappaEnGran |Visa alla inlägg
  • DuTappaEnGran

ekonomiska planering inför barn

Jag är nyfiken på hur mycket pengar ni hade sparat för att skaffa första barnet? För let´s face it, det är inte gratis att skaffa barn. Jag och min Fästman vill förbereda oss så bra som möjligt ekonomisk så vi kan leva och köpa det vi vill till barnet. Sååå hade ni byggt upp något Babysparande? och hur mycket?

• Svar på tråden ekonomiska planering inför barn
  • DuTappaEnGran

Härligt att höra att det inte är alla som sparat och planerat sönder sig inför bäben. Jag och min fästman har just köpt bostadsrätt så bara våra boendekostnader har gått från 4000 till 13000/per månad. Så jag får lite panik hur man ska få råd att skaffa barn efter "den standarden" man önskar samt kunna fortsätta amortera och ha en bra livskvalité! 

• DuTappaEnGran

Någon som sparat inför? Jag talade med en nybliven pappa till sitt andra barn som sa att det hade varit skönt att ha en buffert på minst ca 60 000 i alla fall.. NÅGON?

• DuTappaEnGran

om du läser så HADE pappan INTE det 60laxar. Men det hade varit skönt.
    Alltså så är det ingen som sparar inför att skaffa barn? Jag och min sambo planerar att börja försöka i sommar och kommer försöka ha sparat ihop en rejäl slant inför bebisen så vi kan fortsätta ha samma livskvalité, sådant som utlandsresor, "vardagslyx" alltså. 

Svar på tråden ekonomiska planering inför barn