Inlägg från: prospicientia |Visa alla inlägg
  • prospicientia

Fantiserar om andra män

Så det är konkreta drömmar och inte bara lite fantasier du onanerar till? För om du känner det så så kanske det inte är ett sådant traditionellt förhållande som är mallen i samhället som du vill ha innerst inne?! I övrigt behöver vi ju våra fantasier för att må bra. Du skall inte döma dig själv för dina fantasier. 

• prospicientia
    Anonym skrev 2012-02-15 00:10:11 följande:
    Jag skulle ju bli ledsen om min sambo hade dessa tankar om andra kvinnor. Därför vill jag bli av med dom!
    Det måste du nog jobba med lite grann. Fantasier är fantasier. De lever sitt eget liv. Låt dem få göra det och stör dem inte. Tycker du illa om dig pga. dem kommer du troligtvis bara fantisera ännu mer, så det är bättre om du lär dig acceptera dem och inte döma dig själv för dem. Du kan heller inte styra vad din sambo fantiserar om eller kontrollera dem genom att bestämma vad han får eller inte får fantisera om. Det ligger liksom i sakens natur.
  • prospicientia
    Anonym skrev 2012-02-15 00:33:25 följande:
    Så om jag spelar ut fantasierna till en viss grad kanske de blir "lättare"?

Kanske är för att jag lätt blir svartsjuk som jag blir så irriterad på mig själv och får skuldkänslor över att jag är såhär? Äsch vet inte. Är bara så frustrerad =(
    Hade också problem med liknande känslor när jag var yngre. Jag var så irriterad på mig själv för vissa fantasier. Jag skulle tvunget försöka "kompensera" genom att tvinga mig att fantasiera om något annat nästa gång. Hade massvis med skuldkänslor. Men numera har jag lärt mig att vi inte kan ansvara för vad vi tänker, endast för hur vi handlar. Men om tankarna besvärar dig halva dagarna och inte bara när du är "på det humöret" så kanske det är lite skillnad.  

De kan ju bli "lättare"; det kan ju inte jag svara på.  

Det handlar om känslor av kontroll. Låter som att du vill kontrollera dina egna och din partners tankar/fantasier. För många är det ett oerhört tabu och väldigt mycket skuld och skam kring otrohet och då blir bilden för många av fantasier med andra också skuldbelagd, eftersom vi i vår kristna kultur tidigt får mallarna för hur heterosexuella parförhållanden bör se ut inpräglade i oss. Men man kan ju inte äga varandra. Vill ni ha ett sexuellt reglerat förhållande och tilliten finns där redan från början och det känns tryggt så fungerar relationen säkert också. Skulle jag tro. 
  • prospicientia
    Anonym skrev 2012-02-15 00:36:40 följande:
    Han skulle bli ledsen om jag sa så. Och han är tyvärr en såndär "in ut och normalsex" kille om du förstår tänder inte på något annat och tycker att det är "hårt" sex när han tar i lite hårdare på invägen liksom. :P

Men, utöver sexet så är allt perfekt. =(

Det är väll det att jag skulle vilja ha lite mer variation, att det ibland gick lite vildare till.
    Men det där låter inte bra. Om du inte vågar ta upp saker och prata med honom om hur du känner det så saknas det något i er relation. Du måste kunna berätta hur du upplever saken och hur du vill ha det i sängen. 

Ja, variation tror ju jag på. Du kan ju å andra sidan inte ändra på honom, men om ni inte kan prata om detta så finns ju definitivt risken att du fastnar i en relation som inte är hälsosam i längden. En liten tanke: Du kanske innerst inne tror att han inte kan tillfredsställa alla dina behov?! Du säger ju att du vill variera dina sexpartners när du berättar om dina fantasier. Tror du att någon enstaka person kan uppträda i alla de roller som du längtar efter? Eller du tror trots allt det i ditt hjärta? I så fall är frågan om du tror att din sambo skulle kunna detta.
  • prospicientia
    prospicientia skrev 2012-02-15 01:09:58 följande:
    Men det där låter inte bra. Om du inte vågar ta upp saker och prata med honom om hur du känner det så saknas det något i er relation. Du måste kunna berätta hur du upplever saken och hur du vill ha det i sängen. 

Ja, variation tror ju jag på. Du kan ju å andra sidan inte ändra på honom, men om ni inte kan prata om detta så finns ju definitivt risken att du fastnar i en relation som inte är hälsosam i längden. En liten tanke: Du kanske innerst inne tror att han inte kan tillfredsställa alla dina behov?! Du säger ju att du vill variera dina sexpartners när du berättar om dina fantasier. Tror du att någon enstaka person kan uppträda i alla de roller som du längtar efter? Eller du tror trots allt det i ditt hjärta? I så fall är frågan om du tror att din sambo skulle kunna detta.
    ... och att det kan vara därför du inte vågar ta upp saken, menar jag. Men sen komplicerar ju detta med svartsjuka saken. Du är nog rädd att han känner svartsjuka om du berättar, eller hur? 
  • prospicientia
    Anonym skrev 2012-02-15 01:25:25 följande:
    Visst är det jobbigt? Det blir liksom aldrig skönt för mig. Han kommer sen är det klart tror ju han. Då har man haft sex. Han kan gå ner ibland men det är inte vad jag tänder på heller. Jag vill ha lite action. Känna att personen verkligen vill ha SEX, vill KNULLA. Haha låter kanske konstig.
    Men du måste ju berätta om problemet. Ni måste kunna kommunicera. Det du skriver får mig nästan att undra varför du har sex med honom. Du måste tänkta på dig själv också. 
Svar på tråden Fantiserar om andra män