• Tow2Mater

Koppla din jävla hund!!!

Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 22:38:07 följande:
    Han stod tack och lov kvar på tomten (som förövrigt helt saknade staket) men såg fortfarande hotfull ut.
    Så vad är problemet? Kanske de hade osynligt stängsel.
  • Tow2Mater

Jag har inga problem med vad andra gör med sina hundar på sina egna tomter. Han kanske hade en väldresserad hund som  kunde vara lös utan att springa ut från tomten, precis som din hund som tydligen var lös.

• Tow2Mater
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:03:35 följande:
    Citera gärna där det står att min hund var lös? Han var KOPPLAD!
    Ok, vad bra. Då ser jag än mindre problemet. Det var ju ingen risk den inte följde med dig då.
  • Tow2Mater
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:12:32 följande:
    Nej den skadade inte oss men nog fan skrämde den mig rejält.

Jag förstår inte grejen med att ha hunden lös om den håller på och gör utfall. En "duktig hund" hade inte gjort så.
    Kallas vakthund.
  • Tow2Mater
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:16:58 följande:
    Jaha så det går att jämföra med människor tycker du?

Okej då lägger vi det på din nivå: Jag kan alltså hoppa fram till en vilt främmande människa och skrika som en galning rätt upp i ansiktet på honom, så länge jag inte slår honom är det lugnt?
    Ha Ha; ja, om du håller dig på din egen tomt kan du göra det. Men du ses nog som lite konstig av bipasserande ;)
  • Tow2Mater
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-22 00:11:45 följande:
    Alltså varför har folk så svårt för att visa respekt och hänsyn?

Om jag tex möter någon som verkar vara osäker på min hund sätter jag honom ner och håller honom väldigt nära. Allt för att dom ska känna sig tryggare.
    ....

Svårare än så är det väl inte?
    Alltså, du menar folk ska på sin egen tomt gå fram till sin hund o hålla den varje gång någon råkar gå forbi på trottoaren?? Säg att du skämtar.

Träna din hund på din egen tomt om du är så rädd för andra hundar!
  • Tow2Mater
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-23 23:30:51 följande:
    Tror du att man alltid kan lita på en hund?
    Tur att man alltid kan lita på en människa? (Jag har tappat kopplet ett par ggr själv...)
  • Tow2Mater
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-23 23:52:59 följande:
    Diskussionen gäller hundar, inte människor.

Risken att en LÖS hund attackerar är väl liiite större än att en KOPPLAD hund attackerar? Tror du inte att koppel fyller någon som helst funktion eller?
    Poängen är att inget är 100% säkert. Risken behöver inte vara mycket större om man känner sin jund, och en liten risk är fortfarande en liten risk. Nollrisk finns inte.
Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!