• Coyote

Koppla din jävla hund!!!

Jag ser faktiskt inte riktigt problemet? Hunden stannade på sin tomt, utan att göra något annat än att skälla och vakta tomten, men inget annat?

• Coyote
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:12:32 följande:
    Nej den skadade inte oss men nog fan skrämde den mig rejält.

Jag förstår inte grejen med att ha hunden lös om den håller på och gör utfall. En "duktig hund" hade inte gjort så.
    Jo, men skrämd, det kan jag bli av en bil som baktänder, en dörr som slår igen, en katt som kommer rusande...
  • Coyote
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:25:28 följande:
    Jag vet inte hur lättskrämd du är men jag blir i varje fall inte lika rädd för en springande katt än än stor hund som morrar... När ägaren dessutom inte syns till blir man ju extra osäker.
    Jag har varit med om x antal hundslagsmål där hunden först betett sig som denna, sen sakta gått närmre och sen har det varit klippt. Hur ska jag veta om den tänker stanna kvar?
    Nej, förstås, men de allra flesta vettiga människor låter inte sin hund vara lös på tomten om den inte stannar där. Du blev rädd, men ingenting hände. Punkt.
  • Coyote
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:34:20 följande:
    Nej inget mer hände än att träningen gick åt helvete och jag blev rädd och arg.

Men tänk om jag istället drabbats av panik och sparkat till hunden i ansiktet med all min kraft för att jag blev rädd? Det hade väl inte gjort så mycket...? Mitt ben hade gott och väl räckt in från gatan..
    Tja, då hade du åkt dit på det. Du får ju för fasen skärpa dig.
  • Coyote
    Anonym (irriterad!) skrev 2012-02-21 23:39:52 följande:
    Tror du? Om en hund rusar mot mig när jag står på en allmän gata och jag sparkar medans den fortfarande rör sig mot mig? Man kanske inte alltid vill vänta och se om den tänker stanna där eller attackera mig. Det är hundägarens ansvar att se till att det inte händer, inte mitt.
    Ja, det tror jag. Du sparkar en hund i onödan, inte okej. Nu låter du mest bara obstinat. Du blev rädd, er träning blev inte vad du hade tänkt, men allt gick bra och du kan inte tvinga någon att koppla sin hund på egen tomt.
  • Coyote
    Shili skrev 2012-02-22 07:57:36 följande:
    Håller med TS! Är det så svårt att koppla sin hund? Här i området är det en del som brukar gå ut och gå med sina hundar okopplade.. Är trött på kommentarer som "men han är såå snäll...han gör ingenting"...
    Lösa hundar ute på gatan är en sak. Lösa hundar på den egna tomten är en helt annan.
Svar på tråden Koppla din jävla hund!!!