• Sanitaa1

hjälp tveksam för giftemål redan med kille från turkiet

Heej

Jag är tillsammans med en kille från turkiet, (han bor där nu) vi har länge planerat så att han ska flytta hit till mig i Sverige och söka visum.
    men så helt plötsligt börjar han prata om att vi ska gifta oss innan han flyttar hit, för att det är viktigt för honom och i hans kultur, det vill han göra innan han flyttar hit.. men jag blir så tveksam till detta! känner mig inte alls redo!! knappt att min familj eller mina vänner vet om att vi ens är tilsammans, och min familj har jag inte alls pratat med om detta överhuvudtaget för att dom är emot det. Jag sa att kan vi inte vänta med det, och då blev han jätte ledsen och sa att han gör ju allt för mig och som att då r jag inte helt säker på att vi kommer fortsätta vara tilsammans osv... så det slutade med att jag började gråta och ringde upp honom och sa att vi gifter oss.. vi är båda unga, har aldrig levt längre än 1 månad tilsammans, och det är en massa papperen jag måste ta med mig och fylla i när vi gifter oss.. jag vet inte alls vad jag håller på att ge mig in på. Jag vill leva med honom i framtiden och jag älskar honom så mycket, me det känns som om han pressar mig för fort med allting så jag knappt hinner tänka vad jag håller på med! vi kan ju inte gifta oss i hemlighet :( vet inte vad jag ska göra!!

• Svar på tråden hjälp tveksam för giftemål redan med kille från turkiet
  • Lilla fjunet

Tycker absolut INTE att du ska gifta dig med honom, inte nu iaf!!!!!
    Om han vill komma till Sverige så säg att här gifter vi inte oss det första vi gör så då får du rätta dig efter det. Ingen som kommer se det som konstigt att ni inte är gifta, vill han så kan han ju säga till sina föräldrar att ni är gifta om dom inte skulle gilla dig annars.

Har en  kompis vars kille kom utomlands ifrån och han fick stanna här även om dom inte va gifta. 

• alicia03

Jag bor tillsammans med en turk här i Sverige.
    Hör ständigt tjat från honom och hans familj om att vi måste gifta oss men det finns inte en chans att det händer på ett braaaa tag!!

• MHM

Antingen vill han ha papper i Sverige och vill därför få det undanstökat så fort som möjligt.
    Eller så är det för att det är en skam hos dom att umgås/bo ihop ogifta. Många ser ju förlovningen som den tid man ska lära känna varandra, så kanske det kan vara ett alternativ? 

• apsolut

Testa att bo med honom först, ett bra tag (flera år), innan ni gifter er.

• Sanitaa1

Jag känner att det är helt fel att gifta sig redan... :( men det är så pass viktigt för honom tydligen, (inte för hans familj), men han vill väl göra dom stolta, hans föräldrar är skilda och han har bara en syster så för dom spelar det ingen roll, det är bara det att han har den drömmen lixom, han vill gifta sig och han vill det så gärna med mig, han vill egentligen inte flytta hit för han trivs så bra i istanbul och har alla vänner och släktingar där, han känner ju ingen här och kan inte språket och är livrädd att jag ska lämna honom =( han grät nästan i luren igår för han trodde verkligen att jag ville detta, och han var så ledsen och han säger att jag kanske är tveksam osv, men jag försökte förklara att bara för att vi inte gifter oss än så betyder det inte att jag inte älskar dig, men han verkar inte riktigt förstå det, älskar jag honom verkligen så kan jag göra det för honom resonerar han.. usch känns inte bra, men vill inte förlora honom pga detta heller ju =(

Svar på tråden hjälp tveksam för giftemål redan med kille från turkiet