• ak15

IVF Umeå

Hej det tog cirka 2-3 månader innan vi fick komma till umeå när vi gjorde gratis försöket via landstinget :) så de gick ganska så fort ... dom är jättesnälla där.

Har nu köpt ett tre pack ivf försök och har sprutat nu i 6 dagar så ska för äggplock och återinsättning vecka 12 :) ..
    de kommer säkert att gå bra för dig dom är alltid glada o snälla :)  

• ak15

viklund2 : grattis va skoj och höra :) 

Längtar själv till nästa vecka och äggplock ( förhoppningsvis) 

• ak15

drömmer om ett barn: nej kör den långa metoden... körde den korta metoden första gången. har endometrios så därför tyckte läkaren att jag skulle köra den långa nu ist...
    hade 10 äggblåsor ida på vul 5 på 20-24 mm och 2 på 12 mm och 3 på 9 mm... inväntar nu att ivf kliniken ska ringa så jag får reda på om när jag ska ta ägglossningssprutan :)

nervös o nojjig är jag :/   

• ak15

Lillan 15 : tack så mycke :) hoppas de går bra för dig med :)

• ak15

drömmer om ett barn: jag har juh haft lite strul med 2 äggblåsor så jag blev inte nedreglerad som jag skulle egentligen så har sprayat ända från 21 dec 2011 och hade allt gått bra då så hade jag gjort äp redan vecka 4... men nu blev de juh som de blev. tar ägglossningssprutan imorgon 20.30 :) far ner på söndag har bokat hotell :) ska bli spännande tog sista menopuren ida :)

• ak15

drömmer om ett barn: jo måndag morgon kl 07.45 blir det äggplock :) ja förra gången då funkade nedregleringen så  blev jätteledsen när den inte funkade nu.. de producerades bara ägg ... vi har ungefär en 40 mil dit.. men är egen företagare så då har vi bestämt att bo på hotell där o bara ta de lugnt o mysa på så man inte behöver stressa :)  hur går de för dig då?

• ak15

chekat in på hotellet i umeå :) nervös för morgondagen :( tog för skojsskull ett gravtest o j*klar va positivt de blev :P jaja vill ha lika positivt test om några veckor :) hur är de med er andra ?

• ak15

grät igenom hela äggplocket gjrde såååå ont :( fick ändå 3 dubbel dos morfin... märkte inge av de!! av 12 äggblåsor i olika storlekar så fick jag ut 5 ägg.. så hoppas de räcker.. dom som var på vänstra sidan var helt tom men kanske inte så konstigt, har opererat bort nästan hela äggstocken pga en cyst som satt över hela äggstocken dom trodde inte ens att de skulle finnas nå äggblåsor där...

fick tid för återinsättning på onsdag.. hoppas bara någon tar sig..dom skulle köra med mikroinjektion på alla.. 

• ak15

Mustikka: tack söta du :)

drömmer om ett barn: de tog en kvart ungefär äggplocket. ja sist var de inte så här, nog kändes de sist men inte så här ont. ida känns de mycke bättre. ja hoppas verkligen att nån har tagit sig för känner inte för att göra om detta nå på närmaste tiden ajajajaj. jag fick tid återinsättning vid halv 2 imorgon :) ska bli himla spännande hoppas hoppas hoppas :) tack så mycket..

hur går de för er?   

• ak15

Drömmer om ett barn: jo de var inge kul när de gjorde sååå ont :(
    har iaf fått tillbaka ett fin litet fyrcelligt frö :) och fick två till frysen så de känns super...sist blev de inge till frysen. så av 5 ägg : 1 delade sig inte 1 delade sig men slutade dela sig igår och 3 delade sig fint <3 

Svar på tråden IVF Umeå