• annalotta

IVF Umeå

Hej! hittade den här tråden nu..har inte hunnit läst in mig men ska göra det sen. Tänkte om jag kunde få rådfråga med er här?
    Vi har försökt få barn sedan mars -09, har gjort tre IVF, ett som fick avbrytas pga av att dem gav mig för låg dos puregon, endast 125ie.  Har sedan efter det gjort ett försök till där vi fick ett tredagars insatt, som tyvärr ej blev ngt. Gjorde sedan ett FET med två st blastocyster, tyvärr inget där heller. Nu till frågan, gjorde äggplock här i umeå i fredags, läkaren ringde i lördags och av de sex ägg vi fick blev alla befruktade och planerade insättning på måndag (imorgon) men vi får oxå på egen risk odla till onsdag och sätta in en blastocyst, procenten att lyckas är ju högre!  Problemet är  att alla kan  dö innan onsdag eftersom vi bara får ut sex ägg..tar man ett imorgon vet man ju att man får ngt tillbaka iaf!.. Vad ska man göra och hur ska man tänka??
    vi har en dotter sedan tidigare som kom till utan problem..men pga av kejsarsnitt, hjärtformad livmoder och få ägg har vi inte höga odds att lyckas. Så alla försöker får vi betala för själva.
    En kram till alla i tråden!

• annalotta

Emillotta: tack för stöd...jag vill lägga över beslutet på ngn annan känner jag..=) vet ju eg att det bara är vi som kan bestämma, men så svårt när inte ens läkaren vill råda..

EEJ: Var ni oxå där i fredags, kul, ja, lr vad man ska säga =) Fick ni rådet av läkaren att odla till onsdag lr? här är det vi själva som önskat eller vill veta våra odds eftersom vi kört tidigare utan lyckat resultat. Vi har insättning imorgon kl 13:15 och måste oxå bestämma på morgonen hur vi ska göra! usch, vill inte att det här beslutet ska ligga på oss, jag vill att dom ska råda oss..
    tråkigt att du blev överstimulerad! men skönt att det börja ge med sig! då fick du ut många ägg lr? 
    Googlat lite och det verkar som om de inte råder att långtidsodla om man har mindre än sex ägg, precis på gränsen är vi!! vågar man chansa?

• annalotta

EEJ: Precis den känslan man har, om alla dör innan blastocyststadiet och man måste börja om från början! undrar om det räknas som ett försök då?? måste jag fråga imorgon
    Vi bor i umeå så vi kan snabbt vara på plats.
    Lycka till med dina/era tankar till imorgon!!

Drömmer om ett barn: Tack! ni är många i tråden, så skönt att få prata å bolla med dem i samma sits.
    Jo, vi har kämpat på ett tag, men jag måste faktiskt säga att det gått ganska bra ändå! Men det kan vara för vi precis köpt ett trepack så jag har så himla mkt hopp! Förra gången fick vi 6 ägg, ett fick jag tillbaka på dag tre och två stycken överlevde till blastocyster som de fryste in. Men det kan ju ha varit tur att dessa två överlevde??

som sagt! ska läsa in mig på alla i tråden.
    Måste bara googla mig vidare ikväll å se om jag hittar nå fakta om blastocysters överlevnad! =)

• annalotta

Hej alla! Nu är man ruvare! Lite besviken att det inte blev en blastocyst men skönt att det i slutändan inte blev vårt val, läkaren ringde imorse och tog beslutet, jag hade för få ägg!

Hur har det gått för dig EEJ?
    Tack för pepp A79. Ser du ruvar oxå med testdag 23:e? Inte alls länge kvar ju!
    Tack för länken smilla, lycka till på äggplocket på onsdag!

• annalotta

Lycka till EEJ!! Dom skulle ha ringt om du inte hade ngn blasto..och med din äggproduktion behöver du nog inte vara orolig! Du verkar ha oddsen på din sida rejält!

• annalotta

Grattis så himla mkt till er som plussat!!
    Och till er som inte plussade denna gång, en kram till er! Och hoppas ni blir de lyckliga vid nästa ivf

Skrivit lite här tidigare! Är på ruvardag 9, men tyvärr är det för oss vårt 4:e ivf som inte lyckats! Ingen aning om varför det bara inte vill ta sig?? Har blivit gravid "det vanliga sättet" med dottern för 5 år sedan, men nu verkar det kört. Såg EEJ att du skrev att man inte hinner ett till försök innan hösten?? Sa dem så till dig? Usch, hade hoppats vi skulle hinna med ett FET innan sommaren :/

• annalotta
    EEJ skrev 2012-04-25 18:15:53 följande:
    Ett fet hinner man kanske med, men ett et blir knappt om tid. De vill ju att man ska hinna ha en vanlig mens innan man kör igen...

Fick brev idag om att vi fått frysa in 5 fina blastocyster så livet kändes lite lättare. Men hur tänker ni som köpt ett 3 pack? Det ingår ju ett frysförsök i det. Gör man det nu eller sparar man det till sist?
    Hm, nu fick du mig på andra tankar! kanske bättre att spara det ägg vi fick till frysen och köra på ett ET igen? skulle (mot alla odds som det känns nu) vår frysta blasto leda till en graviditet försvinner ju de andra försöken..
    Hur går det för dig?? testat ngt mer?

Drömmer om ett barn: Ingen mens än faktiskt, kommit som längst till ruvardag 7 på våra tidigare försök, men känslan av att det inte tagit sig är exakt samma som de tidigare gångerna, så jag antar det är lutinus tabletterna som stoppar upp mensen. Testade imorse på rvd 10, men nada.
    gud så spännande med pluset!! måste ju vara plus, som jag har testat under dessa 4 försök och aldrig har det dykt upp nå plus, håller alla tummar för dig!!

ak15: beklagar missfallet! men kanon att mensen kom igen så snabbt, andra ggn gillt nudå!

Emillotta: segt att du inte blir nerreglerad, man vill ju bara starta så fort det går! hoppas de ser varför imorgon
  • annalotta

Känner med dig EEJ!! Håller tummarna hårt för nästa försök!!
    Kör ni på ET lr Fet??

• annalotta

Drömmer om ett barn: styrkekramar till dig! Fick oxå mensen igår, jag var så säker på att den skulle komma så det kändes ändå ok. Vi har börjat prata och bearbeta här hemma att vi kommer nog inte lyckas!? Så tråkigt när hoppet börjar försvinna, men när man ändå innan trodde att nu löser det sig, nu får vi vår bäbis, och 4 försök senare utan plus trots fina ägg så är det svårt att tänka positivt tyvärr

• annalotta

Jag har alltid måsta vänta på en mens efter misslyckat försök..aldrig fått starta på en gång

Svar på tråden IVF Umeå