• Tinzu

IVF Umeå

Tjoho! hoppar in i denna tråd, jag och sambon håller på med IVF nu, vi ska färdas till Umeå på Tisdag nästa vecka för äggplock har aldrig gjort det förut, spännande!

har ni känt av mycket när ni gjort det? har det gjort ont som fan så man bara vill krevera? jag menar lokalbedövning i mumindalen, tror inte många är så avundsjuka på det, och sen äggplockningarna, har inte fått svar på det här tidigare så jag hoppas på det här   

• Tinzu
    A79 skrev 2012-05-25 20:49:23 följande:
    Hej & Välkommen{#emotions_dlg.flower}
    Det är väldigt olika från persson till persson om man får ont el inte..
    min erfarenhet av denna tråd iaf :)
    Jag fick ont men Det går ju över som sagt & det är värt det !!
    Vad spännande! Då kan du oxå skriva in dej i vår lista!Glad 

Tackar! {#emotions_dlg.flower}

hur ont gjorde det för dig? var det så att det kom som en chock eller mer som "aj....... det där gjorde ont....."? jag vill vara så förberedd som möjligt, haha så inte sambon chockad och aldrig mer vill göra om det igen.
    Ska ta och skriva in mig nu då    
  • Tinzu
    Smilla03 skrev 2012-05-25 22:52:16 följande:
    åh så roligt =) Tycker du att det har gåt bra hittils med alla mediciner? Jag tyckte äggplocket gick bra på ena sidan, det känndes knappt, men på andra sidan där jag har en cysta i ena äggstocken gjorde ont, men jag tror att hade jag inte haft cystan där så hade det gått jätte bra , och du behöver absolut inte vara orolig över bedövningssprutan man får där nere, den kändes inte alls! Jag håller tummarna att det går bra på äggplocket.

PINGLAN: 44 ägg!! Grattis, jätte roligt!!! Kan  bara tänka mig vad paff personalen måste ha varit hihi Lycka till nu med ET.

jodå det har gått bra tycker jag, lite har det svidit med gonal-f när jag tagit, och viktökning har jag fått också på 2-3kg, även fast jag rört på mig och inte ätit så jättedåligt, men får väl hoppas på att det försvinner sen
    skönt att höra att bedövningssprutan inte kändes, då behöver jag inte komma med världens skräckhistorier sen, fast tänk om dom ändå lyckas träffa en nerv? en ensam liten nerv där nere, det hade varit typiskt mig
    ska försöka hålla tummen jag med sen om jag kommer ihåg det   
  • Tinzu
    pinglan2012 skrev 2012-05-26 11:31:04 följande:

Tinzu: för mig kändes det inget att ta bedövningen och ÄP var inte alls farligt. Det värsta var obehaget i början när de skulle in med UL-staven. Men man har ju läst vissa skräckexempel så jag var beredd på det värsta! Lycka till!
    Okej en till som inte känt av bedövningen, då lättar en yttepytte sten från hjärtat är så jäkla nålrädd, att jag ens lyckas sticka mig själv är ett under -_- UL-staven med nålen ja, jag kan tänka mig att dom råkat sticka fel, typ.. ja.. usch, nej hemska tankar, eller vad är det för skräckexempel som du har läst?
    tack!   
  • Tinzu
    Väntrummet
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Turtle01, första ivf.

Väntar på ÄP/ET
    * Emilotta (första ivf)
    * Tinzu (första IVF) 

Ruvar
    *LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * vårt2012
  • Tinzu

tackar för era svar! nu har jag tagit Ovitrelle sprutan, wiho! nu närmar det sig med stormsteg, hoppas bara jag inte får några biverkningar av den, den värsta vore ju typiskt

• Tinzu

vilka tråkiga nyheter man kommer tillbaka till efter jobbet stora kramar vårt 2012!

jag ska gå och lägga mig snart, har försökt hitta sömnen, är så nervös inför äggplocket, sambon har bestämt att han ska köra dit iaf så jag får vila på vägen, men frågan är om det blir något vilande.. jäkla nervositet. 8.30 har vi tid, och vi kör från Piteå meh.  

• Tinzu

15 ägg! jag är nöjd och glad, bedövningen kändes inte på ena sidan, men på andra sidan, på vänster, var det mer "aaaooo aoaoaoaoaoao", skakade som ett asplöv av nervositet också, morfinet kändes som ett rus i några sekunder bara, sen gav det väl bara smärtlindring men det gick bra iaf! tillbaka på Torsdag då har knappt ont nu, lite lite på vänstersidan, där det var flest äggblåsor

• Tinzu

Sådärja! ruvare nu fick reda på även att det var 13 ägg, inte 15 som står på pappret, men 10 av dom är befruktade, ett av dom fick vi tillbaka idag och dom resterande ska dom odla vidare, så får vi brev nästa vecka hur många som klarar sig till frysen

fick även byta till Crinone från Lutinus då jag blev så jääääääääääkla torr Obestämd och fick även hämta ut sprutor Innohep, som är blodförtunnande   

Väntrummet

* Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    *vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)

Sprayar

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET
    *Turtle 01 (första ivf) Har ÄP 30/5
    * Emilotta (första ivf) 

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6