IVF Umeå
Hej!
Är ny här men har läst lite i trådarna om ivf och jag går också på kliniken i Umeå
Har en fråga angående amh-värdet som jag hoppas nån här kan svara på.
Jag fick mitt provsvar per brev igår och läkaren skrev att värdet (0,96) är normalt för min ålder.
Eftersom jag är 41 år behöver det ju inte betyda att det är så bra dock..
Någon som vet var gränsen går för att komma ifråga för ivf?
Läkaren sa också att amh-värdet är ett prov de inte föreslår eftersom det är så dyrt och när mitt fsh-värde var på 9 (för ett år sen..) hade de inte tyckt att det behövdes. Dock sa hon att hon tyckte att alla borde ta det eftersom det är det test som visar tydligast och inte påverkas av var i cykeln det tas som tex fsh.
Väntar i nuläget på att få mens efter en 10-dagars kur med Provera i ett försök att få bort en cysta på äggstocken som antagligen har stört balansen och gjort att jag inte fått ägglossning trots positivt på stickorna varje månad!
Om allt är som det ska efter att mensen kommer ska vi försöka över sommaren med pergotime och sedan ivf om jag nu får lov till det.
Blir lite stressad över att cystan sitter så att hon inte kan se hur mycket aktivitet det finns i äggstocken. Den högra äggstocken såg hon tyvärr väldigt låg aktivitet i så får verkligen hoppas att den vänstra är bra.
Om någon vet nåt om amh svara gärna.
Ha en bra lördag!