• Enya

IVF Umeå

Ny här!

Jag å min man ska på ivf i Umeå, försök få barn i några år, men ej fungerat.
    Ska börja med provera tabl på måndag, uträcknat att vi ska få komma till Umeå i mitten av august.
    Några som gjort de, hur känns det, hur stor är chansen , berätta gärna om era upplevelser
    Tack

• Enya
    Emilotta skrev 2012-07-08 22:58:17 följande:
    ja inväntande visst var det häftigt att se det lilla hjärtat slå! håller alla tummar att det ska gå bra för er nu!

Enya välkommen hit! läs gärna tillbaka i tråden så får du alla våra berättelser=) jag har gjort ett försök och är nu gravid i v.8 
    Hej, ok det ska jag göra, är lite förvätans full, hoppas att det ska gå bra, börjat med tabletter å spray blir på onsdag den 18, lycka till till er alla.
  • Enya

Hej! i dag var jag på ett nytt ultraljud, eftersom äggen inte hade växt tillräckligt i fredags, idag såg allt mycket bättre ut, så sitter nu och väntar på att dom ska ringa från Umeå, å att vi förhoppningsvis får komma dit här i veckan.

Längtar som en tok och hoppas allt kommer gå bra.

//hade fint Enya     

• Enya
    Siri2012 skrev 2012-08-20 16:25:18 följande:
    Enya: Åh så spännande. Har du fått nån tid för äggplock ännu? Glad Hoppas allt går bra!!

Chan2 :Du ligger en dag före mig ser jag Glad vad har du för känningar av sprutorna?   Så spännande med ultraljud imorgon. Jag vet inte om dom kan se hur många ägg som håller på att mogna? men dom ser nog hur många äggblåsor som bildats. Själv ska jag ta blodprov imorgon och ultraljud på onsdag. Känns pirrigt, men på ett bra sätt!

Hoppas det går bra imorgon! 

Siri2012 : ja de är det verkligen, dom ringde igår kväll, så nu på fredag ska vi upp och göra äggutplocket, både spännande och väldigt nervöst,

Hoppas allt går bra nu bara :)

När började du och Chan med era sprutor, kör ni det korta eller långa, tror jag kör den långa.

Lycka till, hoppas vi hörs mer.

Kram på er        
  • Enya
    drömmer om ett barn skrev 2012-08-20 18:00:58 följande:
    Siri2012: Så du har redan fått känningar.. när ska du ta blodprov? Jag brukar i princip aldrig ha några känningar vid ÄL och hade inte det under behandlingstiden heller. Är nog väldigt olika det där, men förståeligt att vissa känner av det mycket då det är mångdubbelt fler äggblåsor i kroppen än normalt! Glad

Vad är det för en andra spruta den 5:e dagen du och "mammaidamaria" ska ta? Har inte behövt göra det själv så gissar att det har med den korta behandlingen att göra? Äsch då, inte är du en fegis. Själv vågade jag inte ta den förrän den 8:e dagen och det var för att jag blev TVUNGEN när det nalkades helgjobb! Skrattande

Vi gjorde vårat första försök i påskas och sen en FET för två månader sedan. Börjar med nässpray på torsdag, det blir den långa metoden även denna gång. Utredningen visade att min man har något slöa simmare (dock ingenting som ska vara ett hinder för att skaffa barn på naturlig väg enligt läkaren) och på mig har dom väl egentligen inte kollat så mycket mer än att jag har ägglossning. Trodde det skulle bli en äggledarspolning men då vi försökt så pass länge tyckte dom att det var onödigt eftersom det ändå skulle resultera i IVF oavsett resultat.

Tinzu: Vad tråkigt att förra månadens plus inte ville stanna.. Gråter Det är psykiskt jobbigt att gå igenom dessa behandlingar och särskilt om man som dig äntligen lyckats bli gravid men sedan får missfall. Är helt säker på att personalen har full förståelse över de nattsvarta upplevelserna deras patienter går igenom. Dom får både uppleva djup sorg och enorm glädje i sitt dagliga arbete, kan inte vara helt lätt men dom gör allt för att hjälpa en och förstår vad vi går igenom.

Chan2: Vad blev resultatet av dagens blodprov? VUL är både spännande och nervöst! Glad Dom kollar antalet äggblåsor och mäter hur stora dessa är. Är dom väldigt små får man högre sprutdos.

Efter äggplocket var jag orolig för att äggen inte skulle bli befruktade. Efter instättningen är mensen det absolut största orosmomentet. Det gäller att försöka koppla bort oron men det är inte det enklaste, är svårt att hålla tankarna på annat än det lilla embryot man bär på.. Solig

Enya: Toppen att allt såg bättre ut idag! {#emotions_dlg.flower} Har kliniken hört av sig? Nu är det nära, så himla spännande!

sommarbarn88: Bra att du äntligen fått ta ditt blodprov! Jobbigt att gå och vänta och vänta.. skönt för er sen när ni får provsvaret och kan gå vidare.
    Hej Drömmen om ett barn: ja vart så himla lycklig, vart lite nedstämd i fredags, men nu när allt var mycket bättre igår, ser jag framemot allt.

Nu på fredag har vi fått tid för äggplocket, är nervös, men roligt ska de blir, hoppas nu bara allt kommer gå vägen.

Ska gå in och läsa lite mer om er alla, ocg hoppas vi kan förlja varandra, lycka till. kram Enya     
  • Enya

Siri2012 & Chan2

Å vad roligt, kul att vi nästan samtidigt ska göra ivf, hoppas det gårbra för er.
    Känns skönt att man kan vädra med några andra, hoppas nu att det går riktigt bra för er, håller tummarna.

Kram     

• Enya

Hej alla! för mig gick allt åt skogen, fick sluta med allt i tisdags, enligt sköterskan var det fara för mitt liv,

ska nu vänta till mensen kommer i¨ång, ska då ringa kliniken.
    kram   

• Enya

Hej allihopa!

Vart så fruktansvärt nere efter allt detta, så inte vart inne så mycket å läst, ser att de hänt mycket för er, kul  '

Troligen vart jag super överstimulerad, har vart väldigt sjuk ett tag, kändes som magen skulle sprängas mm.

imorgon har det gått 2 veckor sedan detta hände, hoppas på att mensen kommer snart, ska då få börja med den snabba iställe, längtar så jag blir tokig, vill så gärna detta.

Lycka till er alla, ska gå in senare och läsa hur de går för er.

Kram kram Enya          

• Enya

Hej allihopa!!

Vart här ifrån ett tag, vart ju  som sagt väldigt dålig när jag vart överstimulerad.

I helgen fick jag min mens blödning å idag så ringde dom från Umeå, vi ska som sagt göra ett nytt försök men ta den korta metoden istället, hoppas man inte blir överstimulerad å att allt går bra, för oss denna gång.

Ser att de gått bra för en del grattis.

Tråkigt att de gått ont för er andra, vi får hoppas tillsammans att de går.

Kommer gå in och skriva lite oftare nu vad som händer.

Kram på er            

Svar på tråden IVF Umeå