• dumdummast

IVF Umeå

hej!
    Jag och min make ska anmäla oss till barnlöshetskliniken, och jag undrar bara om det finns någon som vet hur lång väntetid det är innan man få börja utredning? Tacksam för svar.

• dumdummast
    A79 skrev 2012-07-27 23:22:08 följande:
    Vi hörde av oss i aug förra året & 1:a dec hade vi första mötet .
    Började utredning direkt, mars började behandlingen & idag är jag gravid vecka 19Solig 
    Det gick rätt fort tycker jag!!
    Välkommen hit förresten!{#emotions_dlg.flower} 
    Grattis :).
    Men då gick det ganska fort tycker jag också.
    Tack så mycket. Har dock åtta kilo att gå ner, redan gått ner nio men åtta kvar innan jag kommer under BMI gränsen.

Grattis än en gång!
  • dumdummast

Sommarbarn88: På kvinnokliniken säger dom att jag måste gå ner till under BMI gränsen. Så jag kämpar på med det, även fast jag mer än gärna hade anmält oss redan nu så är det bara fördelar med att gå ner i vikt. Så om åtta kg då jäklar :) För mig som har PCO så kan det komma "naturligt" om jag gå ner i vikt.  Så kämpar på :)

A 79: Tack så mycket för ditt svar. Då vet jag att det inte är väntetid ett år eller liknade i alla fall ;)

• dumdummast

Tack för alla svaren.
    Nu ska kämpa på som tusan med min åtta kilo, så att det kan börjas utreda sen :)

• dumdummast
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-29 23:35:24 följande:
    dumdummast: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} För oss tog det 3 månader från det att remissen från landstinget skickades till Umeå ochfram tills dess att dom kontaktade oss. Det är inte så långa köer som tur är.
    Chan2 skrev 2012-07-30 10:39:49 följande:
    dumdummast: Att öka chanserna att få bli med barn är en good motivering, så dina sista kilon kommer att gå utav bara farten Glad Jag har själv gått ner 32kg på 9månader med detta som motivation dock så fick vi starta vår utredning ändå, eller typ starta....

Nu väntar vi bara på att mensen ska komma i Augusti och sen köör vi! Skrattande
    Chan2 skrev 2012-07-30 10:39:49 följande:
    dumdummast: Att öka chanserna att få bli med barn är en good motivering, så dina sista kilon kommer att gå utav bara farten Glad Jag har själv gått ner 32kg på 9månader med detta som motivation dock så fick vi starta vår utredning ändå, eller typ starta....

Nu väntar vi bara på att mensen ska komma i Augusti och sen köör vi! Skrattande
    Känns bra att veta att det inte är så långa köer. Så kämpar och längtar.

Jo, jag hoppas det. Allt hänger på mig själv, se till att inte äta massa onyttigt och sånt svammel.
    Bra jobbat, väldigt bra. Jaha, hur gick ni till väga då?
  • dumdummast

Nu på måndag är det dags för anmälan till barnlöahets kliniken. Känns både nervöst och spännade. Jag väget dock fortfarande fyra kilo för mycket. Är det någon som vet om dom är stenhårda med bmi gränsen? Självklart är målet att gå ner alla kilon vilket eller målet jag ska göra det. Tanken är ju att det ska göras på dom 2-4 veckorna det tar att få besked om att anmälan är mottagen.

• dumdummast

N ställer jag frågan här hos er, hoppas att det är okej. Barnlöshetskliniken hade bara telefontid onsdagar. Har fått hem remisserna och fick min mens i dag. Det står att första provet ska tas den tredje mensdagen. Så min fundering är: fick hem tre remisser, dom kollar ju massa olika saker. Men måste jag dit tre olika gånger och ta prover, eller görs det på en gång? Någon som vet? Tacksam för svar!

• dumdummast
    Stargazers skrev 2013-10-21 08:29:58 följande:
    Jag tog blodprov vid tre olika tillfällen i menscykeln om jag inte minns helt fel. 

Tack för svar. Ska i morgon och ta första provet.
  • dumdummast

Hej igen. Hoppas det är okej att jag frågar här igen ytterligare en gång. Maken ska och lämna spermieprov till veckan och vi funderar när man för provsvaren på det? Väntar man till den dagen man träffar läkaren? Tacksam för svar.

• dumdummast

Å

jennyz skrev 2013-11-14 20:47:29 följande:
    Dumdummast: vi fick svaren per post, minns inte, tror att det tog någon vecka... Drygt att få ett brev där de konstaterat att det inte fanns några spermier, och ingen mer info... nu kunde de ju hitta via tesa, men hade varit kul att få veta det i samband med testresultatet...

Ja det förstår jag. Jo det håller jag med om. Tycker det är bättre om dom ringer. Istället för att bara få svaret via post. Känns inte riktigt okej. Vill ju som ha svaret på en gång. Efter vad jag har förstått så måste dom ändå analysera svaret på en gång.
Svar på tråden IVF Umeå