• sommarbarn88

IVF Umeå

hej allesammans.

får jag hoppa in i denna tråd? jag har gjort både långa och korta behandlingen i umeå vilket bara har resulterat i minus. plus att jag inte har tålt typ några mediciner och mått skit. nu väntar jag på ett blodprov och ett nytt ivf till hösten.

vi har försökt bli gravida i fyra år utan något plus på stickan. både fysiskt och psykiskt utmattande. har även lätt pco vilket inte gör saken lättare.

• sommarbarn88

drömmer om ett barn: jag har mått så dåligt av alla mediciner att de nu misstänker att jag har ett kromosomfel som jag väntar få bekräftat via blodprov som jag hoppas jag får remiss på att ta nu i augusti. sista försöket gjorde vi i våras, då med långa behandlingen vilket resulterade i bara några få ägg, men då vi skulle göra insättningen var alla ägg förstörda så var bara att gå hem. dagen efter vart jag inlagd pga buksmärta som visade sig vara rejäl överstimulering... var verkligen som ett slag i ansiktet... över två månaders medicinering för ingenting och dessutom i ambulans till sjukhuset.. bara skit

dumdummast: jag pratade med kliniken i november. i februari hade vi fått en tid. gör man privat går det ännu fortare. då tog det bara några veckor. dock tycker jag inte att det där med bmi stämmer riktigt. det verkar inte gälla alla. tror inte de är så hårda på det  

• sommarbarn88
    drömmer om ett barn: de säger att om jag har det där kromosomfelet så kommer jag aldrig kunna bli gravid med mina egna ägg utan måste göra äggdonation. inte mej emot... jag kommer ändå bli barnets mamma (om man nu blir gravid). är även inne lite på adoption. har egentligen alltid velat adoptera men det har växt sig starkare nu när livet är som det är.

dumdummast: jag har ochså pco men de tyckte det var så lite så de tror inte att det är det som är problemet. klart det är bra att alltid gå ner några kilon. själv har jag ochså ett antal kilon jag skulle behöva gå ner enligt mej själv.
    men jag måste fråga... varför gick ni via kvinnokliniken för att få en remiss till ivf? det behövde inte vi göra.

ebbagrön: vi har gjort tre försök kan man väl säga... vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mej.. är en lång historia. den där nässprayen, är det synarela? visst e den hemskt äcklig. man får ju värsta hemska smaken i munnen efter. lycka till i alla fall. !!! vi vill se många många många plus här i höst   
  • sommarbarn88
    ebbagrön: jag fick ingen mens alls under sprayandet. endast lite bruna flytningar. verkar vara väldigt olika det där.
  • sommarbarn88

Var ett tag sen jag var inne och läste i tråden men verkar som många har kommit igång med ivf nu efter sommaren. håller tummarna för alla!! själv så har jag precis tagit blodprovet som jag väntat på remiss till att få sen i början av maj... surt med tanke på att det tar 6 veckor att analysera. men sen när jag får provsvaret så får vi se hur vi går vidare med allt. vill ha bebis nu!

• sommarbarn88

hemma igen efter en underbar och varm vecka i grekland. såg att många hade hunnit skriva i tråden å orkar inte läsa igenom allt men jag ser att många har kommit ganska långt på sin resa till ett barn och jag önskar alla lycka till och hoppas vi får höra om många plus och växande magar här. själv är det drygt 3 veckor kvar tills mitt blodprov är analyserat. lång väntan men två veckor har ju drygt gått nu och tycker de har gått ganska fort.

Svar på tråden IVF Umeå