• EbbaGrön

IVF Umeå

Hej! Får jag vara med här? =)
    Jag började med nässprayen förra onsdagen och när vi var på IVF och planerade lät det som det skulle kunna bli äggplock någon gång mellan v.34-36 . Inte allt för länge kvar =)
    Hoppas bara man får många ägg och att dom blir befruktade! 

Är väldigt nyfiken på hur det gått för er andra? Några som blivit gravida? Hur många försök ni gjort? M.m .
    Började igårkväll och försöka läsa igenom hela tråden men gav upp =)

• EbbaGrön
    sommarbarn88 skrev 2012-07-30 22:07:16 följande:
    drömmer om ett barn: de säger att om jag har det där kromosomfelet så kommer jag aldrig kunna bli gravid med mina egna ägg utan måste göra äggdonation. inte mej emot... jag kommer ändå bli barnets mamma (om man nu blir gravid). är även inne lite på adoption. har egentligen alltid velat adoptera men det har växt sig starkare nu när livet är som det är.

dumdummast: jag har ochså pco men de tyckte det var så lite så de tror inte att det är det som är problemet. klart det är bra att alltid gå ner några kilon. själv har jag ochså ett antal kilon jag skulle behöva gå ner enligt mej själv.
    men jag måste fråga... varför gick ni via kvinnokliniken för att få en remiss till ivf? det behövde inte vi göra.

ebbagrön: vi har gjort tre försök kan man väl säga... vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mej.. är en lång historia. den där nässprayen, är det synarela? visst e den hemskt äcklig. man får ju värsta hemska smaken i munnen efter. lycka till i alla fall. !!! vi vill se många många många plus här i höst   
    Ja, man får en grymt vidrig smak i munnen :( Nässprayen jag tar heter suprecur . Ja, aboslut, vi satsar på många plus till hösten :)
  • EbbaGrön

Tack för era svar.
    Började spraya på dag 21 i cykeln jag också och har ju sprayat 10dagar och hoppas på en blödning innan onsdag för enligt planering ska jag in och lämna blodprov på torsdag, dvs om blödningen kommit.

Är det som en vanlig mensblödning eller är den mindre? Får man mensvärk som en vanlig mens? Isf är nog min blödning långt bort för jag känner ingenting i kroppen.  

• EbbaGrön

Har nu sprayat sen den 25juli och har inplanerat att vi ska fara och lämna blodprov imorgon för att se om jag är nedreglerad.
    Men mensen har ej kommit igång ännu, fick i måndags bruna flytningar & igår kom det lite blod & jag har en hemsk mensvärk, men mensen har som sagt ej kommit igång ordentligt.

Så är fundersam om jag ändå kan fara och ta blodprov imorgon? Trodde det skulle gå och nå IVF idag men telefontiden öppnar imorgon. IVF ville att jag skulle ta blodprovet på morgonen imorgon så dom skulle hinna få provsvaret, så jag lär ju inte hinna ringa & få en telefontid innan jag far & tar blodprovet.

Så hur bör jag göra? Ska jag fara och ta blodprovet som det är bestämt eller ska jag ringa och vänta på att få prata med dom före? Hur skulle ni ha gjort?

Jag frågade dom när jag var där hur jag skulle göra om blödningen ej hunnit komma, men hon sa bara att den ska ha hunnit komma innan dess. Om inte kunde jag vara spontant gravid, men eftersom blödningen har börjat lite lite smått så är jag ju troligtvis ej gravid. 

Tack på förhand!  

• EbbaGrön
    Emilotta skrev 2012-08-08 14:18:16 följande:

EbbaGrön: det skadar ju inte att ta blodprovet och det kostar ingenting så jag tycker du ska åka dit och ta det. sen kommer dom ju att ringa på eftermiddagen så då får du chans att prata med dem. kan ju även vara värt att du tar en gravtest imorgon bitti bara för att vara på den säkra sidan, gravid kan man ju vara även fast man blöder lite. och till mig sa de att nässprayen kunde göra så att man i början av sprayandet blev lättare spontangravid.

så far dit imorgon tycker jag.

Tack Emilotta för ditt svar.
    Blir att fara dit imorgon och ta blodprov.

Har 2 st remisser jag fick med mig, står P-Östradiol också står det E2-stim på dom båda, tycker jag känner igen det, är det samma blodprov man tar när man ska kolla om man är nedreglerad som när man tar blodprov när man börjat med sprutorna?
  • EbbaGrön

Kollar checklistan för IVF-behandlingen nu och har helt totalt glömt bort att ta Folacintabletterna som jag skulle ha börjat med samtidigt som nässprayen... fan fan fan... 

• EbbaGrön

Fiffa: Grattis till graviditeten, gud vad roligt !! 

Var & lämnade blodprov idag, är nu nedreglerad. Så det blir att börja med sprutan imorgon =) Nu önskar jag bara att allt går vägen ! 

• EbbaGrön

Ska in på första ultraljudet imorgon efter sprutstarten, har nu sprutat sen den 10aug. 
    Så hoppas jag fått fina & många ägg så det blir äggplock till veckan !!

Är sååå nervös inför morgondagen !! Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut !!  

Svar på tråden IVF Umeå