• Chan2

IVF Umeå

Hej på er alla!

Vad glad jag blev då jag hittade er Glad

Jag och min sambo är oxå i IVF svängen dock så har vi ej hunnit lika långt som de flesta utav er andra.... Jag var och lämnade ett sista test på sköldkörteln eller nått och det kom tillbaka normalt. Ringde Sunderbyn och fick veta att hon som skickar remisserna har SEMESTER??!! i 3 veckor till... Demon

Måttligt glad man blir då man vet att det försenas pga att en läkare fått ledigt, morr...

Jaja ska ta och ringa dom igen snart och hoppas på ett bättre svar!

Lycka till alla! {#emotions_dlg.flower}

• Chan2
    Smilla03: Ja det är så frustrerande att de inte tänkte liite längre dvs hur länge har man inte försökt när man kommit sås långt som till att en remiss för IVF ska skickas. Då vill man inte höra att den enda läkaren som kan göra något är på semester månaden ut (då jag ringde dom för 1 vecka sedan) för man vill ju att något ska ha hänt helst IGÅR typ...
  • Chan2
    drömmer om ett barn:  Ja det känns ju inte riktigt klokt!! Bemanningen på mitt jobb tycks vara viktigare än på ett så stort lassarett som Sunderbyn. Jag ska banne mig ringa dom igen... blir less. För tack vare att remissen skulle skickas först nu i april och nu dessutom i Maj för att hon är på semester så sa dom att inget kommer hända förrens till hösten... Gråter

Tack för att ni alla skriver här de är så intressant och spännande att få följas.
  • Chan2
    Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5
    * Mustikka- Infomöte 23/4 (första IVF)
    * Väntar på att läkaren ska ha semestrat färdigt så min remiss kan skickas till Umeå

Sprayar
    * Emilotta, första ivf

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * vårt2012, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5

GravidGravidaGravid
    * A79
  • Chan2

Gjorde ju feeeel Skäms gör om gör rätt....

Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5
    * Mustikka- Infomöte 23/4 (första IVF)
    * Chan2, väntar på att läkaren ska ha semestrat färdigt så min remiss kan skickas till Umeå

Sprayar
    * Emilotta, första ivf

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * vårt2012, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5

GravidGravidaGravid
    * A79

• Chan2

Jag lade till mig för ett tag sedan men försvann ur listan, lägger till mig igen Solig

Väntrummet 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) 
    drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    * mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)
    * Chan2 (1:a IVF som startar i Augusti)

Sprayar 

Sprutar

Väntar på ÄP/ET 

Ruvar

Gravida  
    * A79
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)

• Chan2

Angående det här med regelbunden ägglossning och menstruation, långa eller korta metoden...

Jag har ägglossning och menstruation regelbundet och när vi var till Umeå i Maj så fick vi information om båda den långa och den korta och det lät nästan som om jag/vi kunde få välja viken vi ville ha och när jag började surra om den med nässpray som jag förstått är den långa så sa hon direkt att "Näe, jag tänkte mig att ni skulle skippa nässprayet och börja direkt med sprutorna!?" dvs vi fick den korta metoden ordinerat.

Undra om det är ngt i alla prover som man lämnat in som gör att de beslutar sig för om man ska ha en lång eller en kort metod...

Bara en tanke då man ej får veta så mkt om testerna de tagit och svaren på dom.

Lycka till allihopa Solig

• Chan2
    Drömmer om ett barn: Jag HOPPAS VERKLIGEN att den korta metoden INTE är sämre för varför skulle dom då riskera ens att låta par utstå den frustrationen och "plågan" att de blir sämre resultat om det öht blir ngt?! Huu hoppas hoppas att det inte stämmer.

När hon berättade om de två olika tillvägagångssätten så sa hon som du skriver att nässprayen påverkar kvinnan mer än den korta versionen, jag får ju hoppas att de "väljer" lång eller kort baserat på vad testerna som är tagna visar.

Är det någon som har någon riktig fakta kring detta eller är de vi alla här på Familjeliv som "spånar"? Och precis som Drömmer om ett barn skriver; Har hört att korta metoden kan ge sämre utdelning av äggblåsor, hur många ägg fick ni som gjorde denna behandling?  Det vore verkligen intressant att höra hur det gått för de osm tagit den korta behandligen.

Nu är det dock när för oss att börja med sprutorna, var till Apoteket i måndags och beställde hem allt som jag fått på recept så att de ska ha det hemma då det är dags. Har dock beslutat oss för att inte hämta ut det förrens vi vet att vi verkligen behöver det (finns ju en liiiiten liten minimal chans att man hinner bli spontangravid) Om vi skulle bli gravida på egen väg så är det "onödigt" att hämta ut allt och sen inte behöva använda det. Eller hur skulle ni andra ha gjort? Eller hur har ni gjort?
  • Chan2
    Drömmen om ett barn: Tack för att du gjort värsta researchen {#emotions_dlg.flower} jag har själv också googlat och de enda man hittar är sånt som är skrivet här på Familjeliv. Så jag hoppas att det går bra iaf Glad man vill ju bara slippa göra om det om och om igen och sen så har jag och min sambo beslutat att vi endast ska ge detta en chans på de gratis försök man får via Landstinget så då är det extra spännande/krävande.

pinglan2010: WOW, du ger mig hopp Glad hur gick det för er sen? Har ni fått ett efterlängtat barn?

Nu vill jag bara att det ska bli början/mitten på September för då vet jag sååå mycket mer tex om vi äntligen ska bli 3 Tungan ute
  • Chan2
    pinglan2012: Tack för dom peppande orden Glad

Jag håller fingrar och tår så att det ska gå bra för er nu till hösten vid ert FET.

Mustikka: Ja vi har som beslutat att ej hämta ut det förrens vi vet med säkerhet att vi behöver det, vilket jag är rätt säker på redan nu att vi kommer behöva men ändå... Dock så får vi se vad man gör med medicin som kan bli kvar, har ju dock betalt för den så varför ge tillbaka den? Skäms

Kul och skönt att det tog sig på första försöket det är ju drömmen att de ska gå så bra!
Svar på tråden IVF Umeå