• fiffa

IVF Umeå

Hej. Ny i  forumet.
    Men jag genomgår samma som er andra. Vi har gjort vårt första ivf försök.
    Fick göra den korta metoden, inget spray. Måste säga att jag hade fått höra hemska historier om alla
    symtom. Men de gick under omständigheterna bra. Plockade ut 10 ägg 30/4 , dock blev bara ett befruktat till fullgod kvalitet. Så igår tog vi testet och de blev plus, så nu börjar den långa väntan.
    Har försökt komma i kontakt med dem på kliniken igår utan att lyckas, är de någon som kan svara på när man ska göra de första UL?

• fiffa

Någon som vet hur länge man ska vara så här svllen om magen pga äggstimulering, man vill ju hålla det hemligt än sålänge för kollegor och liknande

• fiffa
    EbbaGrön skrev 2012-08-08 21:16:55 följande:
    Kollar checklistan för IVF-behandlingen nu och har helt totalt glömt bort att ta Folacintabletterna som jag skulle ha börjat med samtidigt som nässprayen... fan fan fan... 

Lugn bara lugn. Jag  har gjort den korta medtoden av ivf och jag började också väldigt sent med tabletterna eftersom  vi hade vår info träff väldigt bra i tid i min cykel. Och det har bara gått bra. Är gravid nu i v16.
  • fiffa

Hej igen var ett tag sedan jag var inne, hinner inte med allt riktigt. Men va roligt att det är så många aktiva i tråden.
    Och nu är de snart dags för behandling för många, bara att önska alla mycket lycka till.

Såg en komenter tidigare i tråden ang att man fått remiss via kvinnokliniken, där jag bor är de lika, vårdcentralerna har inte möjlighet att göra varken utredning eller skicka remiss så det går fortare att gå genom kvinnokliniken. Och då faller ju vårdgarantin in och då har du rätt att få hjälp med utredning inom 3 mån.
    Fungerade väldigt smidigt i vårt fall, fick träffa en helt otroligt fin läkare.

• fiffa
    Chan2 skrev 2012-08-16 10:42:53 följande:
    Konstigt att de sa att det är pga oregelbunden mens som de kör korta metoden,  då min mens är regelbunden men jag ska köra på korta med start idag. Känns som om de ej stämmer iaf....

Jag har gjot den korta metoden,  jag har väldigt oregelbunden mens. Läkaren sa att det är mycket svårt att nedreglera och hitta den exakta dagen. Jag är nu i v17+2. efter mitt första ivf försök
  • fiffa

Hur skriver man in sig på listan förresten

• fiffa

okej tack, ska fixa det nu. Ja nästa vecka blir spännande med RUL. Bokade själv tiden i god tid så vi skulle få komma i v18. De var ju så länge sedan man fick se pyret. eftersom man fick göra ett UL i v8

• fiffa
    Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    * mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)
    * Mirage (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar
    * Freja150 (Första IVF)

Sprutar
    * Chan2 (from 16/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35)
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar

Gravida 
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)  
  • fiffa

Gör samma som er andra Glad

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)
    * EEJ (from 20/9) 3:e IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)