• Villblifem

IVF Umeå

Hej alla!

Ska göra donatorinsemination på IVF kliniken i Umeå.
    Har telefontid emd doktorn imron (fick vänta en månad på den :-O)
    Förhoppningsvis för jag börja redan på nästa menscykel!

Skulle vara kul att få hänga på här!     

VI har redan två barn som har kommit till via donatorinsemination på IVF i Umeå.  

• Villblifem
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-06 12:13:54 följande:
    Villblifem: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Oj, fick du vänta en hel månad på att få en telefontid!? Förvånad Vad sa läkaren, får du börja på nästa cykel? Vad roligt att ni har fått två barn genom detta vis. Krävdes det många försök innan du blev gravid?

Petto83: Välkommen du också! {#emotions_dlg.flower} Lycka till med måndagens VUL, spännande!

EbbaGrön: Vad skönt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Stort grattis! Solig

vårt 2012: Härligt att du börjat med sprutorna. Nu är det inte långt kvar! Glad   

Tack! Joo nu väntar vi på att mensen ska starta så ska vi börja med pergotime och köra igång på riktigt! Känns så spännande, även fast jag vet hur allt går till nu! Nu måste man börja oroa sig för att mensen ska komma på "fel" dag så ägglssning infaller på en lördag el. söndag så det inte blir något.Men det är värt all oro och all tid och energi. Många gånger om!

Första barnet tog det 3 försök och andra 4 försök. 
  • Villblifem

Lycka till alla!
    Själv har jag knaprat pergotime och väntar på att få utslag på Ägglossningsstickan så vi fr åka ner till Umeå och göra insemination. Har haft sån molande värk igår så trodde jag skulle få omslag på stickan imorse. men som tur var så blev det ingen glad gubbe på den.

Så nu hoppas jag att omslaget kommer imorgon!

Tycker det blir en extra stress att ägglossning måste inträffa på en vardag.
    Jag funderar och grubblar räknar och har mig, man vill ju så gärna göra försöker så fort som möjligt.
    Sen kostar ju medicin + VUL en del, känns så onödigt att lägga ut de pengarna om ägglossning kommer på en helg!

Håller tummarna nu för er alla att ni får era efterlängtade underverk!    

Svar på tråden IVF Umeå