• Nypan84

IVF Umeå

Hejsan!
    Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag och min sambo fick klartecken för IVF i januari i år. Det skulle ta ca 2-3 månader att få komma igång. Men när jag inte hört något i början på maj ringde jag upp kliniken och fick veta att det snart skulle stänga för sommaren men att vi skulle vara först ut till hösten.

Nu när jag ringde i slutet av augusti så fick vi till svar att det var konstigt att inget hän ännu. Förra veckan efter många mail fram och tillbaka har vi fått veta att vår remiss aldrig kommit fram och att den skickats om igen, alltså i september. Ingen vet vad som hänt och kan inte heller hjälpa oss att skynda på det hela Skrikandes  Så nu börjar väntetiden om... Jag har endo och opererades i september 2011, och fick då veta av min läkare att vi borde ta tag i det hela inom ett år. Nu har det gått över ett år och allt är bara bortslarvat.
    Finns det någon som har lust att muntra upp mig lite med en solskenshistoria?!  Skulle verkligen behöva det nu!

• Nypan84

Hej!
    Jag hoppar in här om det är okej?! Spännande att läsa hur det går för alla här. Vi gjorde ÄP igår och fick ut 11 ägg. Har tid i morgon om dom inte ringer och att vi tar det på måndag istället, doktorn sa att han ville satsa på måndag. Så nu sitter vi på nålar och hoppas att dom ringer i morgon och ger oss en tid på måndag ist. Skrattande

Stargazers: Jag håller tumma och tår för er.

• Nypan84

Hej på er!

Idag är jag på RD 2 och har fått lite ljusgula/ljusbruna flytningar eller snarare klumpar som kommer med Lutinusresterna. Är det någon mer som fått så? Så himla nervös nu...  

• Nypan84

Tack Trex! Känns lite lugnare nu, man jag kan inte låta bli att tänka att så klart att mensen kommer.

Penntroll, det är ingen behaglig sak att gå igenom men för mig var det nog mer obehag än smärta. Och en sak som  du kan tänka på är att om du vet att du inte tål morfin, säg till. Första gången vi gjorde äggplock sa jag till, men nu den vi gjorde förra veckan glömde jag att säga till att jag blir väldigt illa mående och kräks. Det finns medicin mot det så man slipper må illa :)  Lycka till med ditt ÄP!

Svar på tråden IVF Umeå