IVF Umeå
Idag har jag gjort mitt fjärde äggplock (första på IVF kliniken i Umeå) och de resulterade i så mycket som 19 ägg!!!!!! Jag är supernöjd!
Idag har jag gjort mitt fjärde äggplock (första på IVF kliniken i Umeå) och de resulterade i så mycket som 19 ägg!!!!!! Jag är supernöjd!
Drömmar om ett barn. Nej vi har inga barn sedan innan.
När ni skriver att ni lyckas på 4 eller 5 försöket hur räknar ni då? Är de bara färskförsöken ni räknar eller även frysförsöken?
Nektar jag har regelbunden ägglossning och inga hormonella problem eller kända "fel" och jag har alltid fått köra långa metoden. Det var mitt fjärde Ivf ( första i Umeå). Långa metoden brukar generera bättre resultat har jag hört men allt verkar vara individuellt.
Någon vänlig själ som vill lägga in mig? TD 2/11
drömmer om ett barn: jag har tidigare gjort tre färskförsök på sahlgrenska men får inga mer gratis försök nu. Umeå är ju tyvärr ända privata kliniken som har donerade spermier. Lite långt när man bor i Göteborgs området dock.
vårt 2012: vi står i kö hos två adoptionsföreningar vi har nästan två års kötid hos den ena och vi gick även föräldrakursen i januari. Men jag hoppas att fjärde ivf som gjordes i umeå tar sig. Svar vet jag inom en snar framtid.
idag är det en vecka sedan ET. Jag är väldigt öm i brösten och har så varit ända sedan ET. Magen känns också uppsvälld fast inte riktigt lika mycket längre som precis dagarna efter. Men magen beter sig inte riktigt normal ännu.
Imorgon är jag på RD 9. När tycker ni det är någon idé att börja tjuvtesta?
jag har aldrig innan behövt hålla mig till testdagen då jag fått blödning på dag 13 varje gång innan....vi får väll se hur det ska gå denna gången. Brösten ömmar i alla fall som bara den men de gör de ju varje gång så det är inget tecken. Vi får väll se hur länge till jag orkar vänta...