• turtle01

IVF Umeå

Håller mina tummar allt jag kan för er ruvare som ska testa i dagarna!! :)

• turtle01

Åh, så roligt Freja! Grattis till ditt plus! ;)

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • turtle01

Äppelkaka, hemskt ledsen för din skull. Förstår känslan precis, upplevde det på liknande sätt när jag fick mitt minus i somras. Några andra plussade då medan jag fick mens och minus på stickan. Styrkekram till dig...

• turtle01

Åh, så roligt A79!!! Stort grattis till den lille! Hoppas ni mår bra! (Själv var jag på rul idag, fått veta att det är en liten tjej i magen! )

• turtle01

EEJ: Grattis, så roligt att höra! (Det börjar se fint ut i gravidlistan, håller nu mina tummar för er som startar behandling i dagarna)

• turtle01

Ebbagrön; skriver du i någon annan tråd? Hade varit roligt att kunna skriva till dig, vi ligger ju rätt lika. Jag är på 25+2 idag! 

• turtle01

Passar på att hålla mina tummar för er som ruvar nu!! 

• turtle01

Ebbagrön; kan du lägga till mig på din profil så jag kan skriva meddelande till dig?!

• turtle01

Mustikka: åh vad spännande! Hoppas det går bra!

• turtle01

Emilotta, åh så spännande! Hoppas allt går bra, kram

• turtle01

Grattis emilotta & mustikka!!! Själv så har jag 85 dagar kvar till bf...

• turtle01

Snöflinga: grattis till ditt plus! Jag tjatade mig till att få göra ett blodprov på lab ett par veckor in i graviditeten, sen ringde en läkare och tyckte jag skulle höja med 0, 25 mg. Men fick nog inskrivningstid efter det...

• turtle01

Åh, så roligt att se fler plus i tråden!! Stort grattis till dig Drömmer om ett barn!!! Glad

• turtle01
    germany skrev 2013-04-05 08:25:17 följande:
    Kikar in en sväng i denna tråd som jag följde och även skrev i när vi gjorde våra första 2  IVF i Umeå. Tänkte tala om att efter att vi gjorde vårat 4:e IVF (hos en annan klinik) som misslyckades så blev vi glatt nog spontant gravida på ägglossningen efter IVF mensen och går snart in i vecka 21, altlså halvvägs! GRATTIS till er som har fått bebis och grattis till er som plussat och ett stort varmt lycka till önskar jag er som planerar eller är i full gång med IVF. Hoppas ni finner stöd och kan ta hjälp av varandra i tråden, det är alltid värdefullt att ha kontakt med medsystar som vet vad man går igenom. Kram till er alla & ta hand om er!

germany skrev 2013-04-05 08:25:17 följande:
    Kikar in en sväng i denna tråd som jag följde och även skrev i när vi gjorde våra första 2  IVF i Umeå. Tänkte tala om att efter att vi gjorde vårat 4:e IVF (hos en annan klinik) som misslyckades så blev vi glatt nog spontant gravida på ägglossningen efter IVF mensen och går snart in i vecka 21, altlså halvvägs! GRATTIS till er som har fått bebis och grattis till er som plussat och ett stort varmt lycka till önskar jag er som planerar eller är i full gång med IVF. Hoppas ni finner stöd och kan ta hjälp av varandra i tråden, det är alltid värdefullt att ha kontakt med medsystar som vet vad man går igenom. Kram till er alla & ta hand om er!

Grattis germany! Så roligt att höra! Det påminner om hur det blev för oss... :) lycka till med andra halvan av graviditeten nu!
  • turtle01

Germany, går det att skriva pm till dig?

• turtle01
    Nektar skrev 2013-04-05 11:07:58 följande:
    Turtle01 och Germany: Grattis Germany!! Det är ju fantastiskt att ni lyckats efter en ivf själva! Tror ni att det hade att göra med kvarvarande hormoner eller att ni bara "släppte" på alla måsten och egentligen inte trodde på att något skulle ske självmant? Germany, hur ser er historia ut fram till ivf?       

Jag tror det kan ha berott på kvarvarande hormoner, annars vet jag inte eftersom vi konstaterats oförklarligt barnlösa och hade provat på egen hand i 2-3 år innan dess. Eller en kombination av att man släppt alla tankar på mensdatum, ägglossning, sprutor & spray. Vi skaffade katt i augusti för övrigt, plussade i september. Glad
  • turtle01

Hej på er! Ville bara berätta att i fredags så föddes vår lilla tjej! Dvs den 17:e maj på fm, 51 cm lång o vägde 3430 g. Vi mår bra! Tänker på er och hoppas det snart är er tur!

• turtle01

Tack mustikka! :)

Svar på tråden IVF Umeå