• vårt 2012

IVF Umeå

Plocket igår gick vägen.. 15 ägg och vår bästa "skörd", hoppas på guldägget denna gång!

Grattis Freja och Jennyz!!!

Sen en fråga: Jag upplever att jag sväller en del under behandling, alltså hela jag inte bara magen. Har köpt en ring (tyck synd om dig själv present :)) och har nu svårt att bestämma mig om den är ok i storlek! Ni som har ringar på fingrarna vad säger ni?

• vårt 2012
     {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (syskonförsök)
    * Nektar (FET i februari) 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)TD 8/2
     * vårt 2012 (4:e försöket) TD 8/2

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Jo det gick helt ok, de skulle odla vidare till blasto på de 7 som blev kvar, så får väl brevet till veckan. :) 

• vårt 2012
    Äppelkaka: Hur går det för dig? Tiden går olidligt långsamt!
  • vårt 2012

En fråga, till er som blivit gravida..
    det här med tjuvtestning, känningar å ja tecken på att något fäst..

Finn det någon som har testat tidigt, och det har hållit hela vägen? Hur tidigt isf?

Har ikväll en down kväll och ja, erkänner att jag skriver det här för att få höra att det är alldeles för tidigt för att veta.
    Men jag känner verkligen inget, inga ömma bröst, inget i magen, ingen känsla att det här verkligen fungerar..
    Samtidigt som jag vet att det är tidigt för att säga något...
    Men efter alla j*****   turer som har varit runt det här så minns jag inte om jag kände något i början på försöket som slutade i ofostrig graviditet...

Å man blir glad, innerligen glad för alla som det fungerat för, men samtidigt kan jag inte slå bort tanken på att vi kanske är ett av paren som aldrig lyckas.. oddsen blir ju inte direkt bättre å bättre.. det är iaf min känsla...

Jag vill skriva en massa pepp till alla, men samtidigt tror jag verkligen inte jag är ensam med tankarna, och ikväll behöver jag ventliera... 
    Naturligtvis kommer sånt här när partnern är på tjänsteresa och ej nåbar på flera dagar...

• vårt 2012

Tack tjejer för pepp å att ni delar med er!!

Jag testade för att kolla ovitrellen igår och och det var så blankt de kan bli..

• vårt 2012

Tack tjejer för pepp å att ni delar med er!!

Jag testade för att kolla ovitrellen igår och och det var så blankt de kan bli..

• vårt 2012

Äppelkaka: Näe, men ha inte det, haha.. det var då inget jag har tänkt eller reagerat på..
    Hade ET den 21/1 och TD 8/2 :)

• vårt 2012
    EEJ, drömmer om ett barn:  Vad ska trombylen hjälpa till med? blev nyfiken :)

• vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Näe, tyvärr har jag alldeles för dålig karaktär och för stort kontrollbehov, så jag har redan testat en gång, men då mer för att kolla ovitrellen. Men känner jag mig själv blir det test snart igen. Har för mig att jag testade positivt på rd 12 på första försöket och fick ett svagt positivt test då..
    Hur går det för dig, startat med korta behandlingen? 
Svar på tråden IVF Umeå