• vårt 2012

IVF Umeå

Åh, här är paniken nära, mensen senare än sen är på dag 34 nu, och ingenting, har känningar precis som vanligt men ingen mens syns till!
    Nu ser det ut som att det här försöket inte hinns med pga av påskhelgen.
    Skit! 

• vårt 2012

Daduck: Men tackar :)
    Det är berg o dalbana, ena dagen letar man blod å är livrädd för det, å nästa letar man lite till å vill inget annat än att det ska finnas ngt där.

Näe brudar, det verkar som om det blir till å vänta på nästa mens, då mensen ej dykt upp ännu, och om den nu väl kommer så borde insättningen hamna mitt i påskhelgen, och jag tror inte kliniken har öppet då.
    Om nu inte under skulle ske, och jag får den idag och äl utslag redan runt dag 14, men det betvivlar jag!

Men får försöka se det som att kroppen och jag får en vilomånad till, även om jag tycker det är totalt slöseri med tid! 

• vårt 2012

Tack alla för pepp å stöd!

hittade liiite blod igår men sen är de dött igen!

Gah!

ursäkta daduck att jag inte svarade på din fråga, det är planerat för ostim Fet men med prednisolon och trombyl denna gång.

Nolla, jag har hunnit göra tre gravtest under veckan å ändå ville den inte igång!

Det känns surt om de inte leder till insättning den här cykeln då jag isf får äta kortisonet två månader..

Hörrni det här med viktuppgång under behandlingar..

Jag håller på stressa upp mig själv, nu är det ganska precis ett år sedan vi började första IVF behandlingen å jag har från det till nu gått upp 12kg!!!

Inte ok.. känner mig missnöjd med mig själv, försöker att träna å äta någolunda vettigt men tyvärr har jag åkt på förkylningar hela året! Tror inte jag haft ut en lön utan minst en karens dag senaste året..

• vårt 2012

Drömmeromettbarn: Jo den kom igång ordentligt till sist! Men tyvärr om kroppen gör som den brukar så kommer återföringen krocka med påsk helgen, och jag gissar att det är stängt. Men får vänta å se..
    Själv då? sorry om jag är vilse nu, men har du varit på ngt vul efter plusset? 

• vårt 2012
    Vackerblomma: Fy F, det där med ofostrig graviditet är ett sånt slag i magen å själsligt uttömmande..
    Vi hade också det men hann aldrig börja blöda utan man såg det på vulet, då var jag v.9
    Gråt, va arg, å gråt ännu mer!
    Orättvist det är vad det är!

• vårt 2012
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3   

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET
    * Vårt 2012, försök nr.5 denna gång FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * daduck TD 22/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • vårt 2012
    Tinzu skrev 2013-03-13 13:42:43 följande:
    är det någon i denna tråd som fått utskrivet prednisolon? och hur ofta och länge har ni tagit isf? och vilken dos?

Hej!
    Jag har fått det denna gång, och det efter att jag tog upp det med dr att jag ville prova.
    Och jag började äta en tab 5mg från dag 1 och ska fortsätta med det till insättning då ska jag öka till två om dagen, sen vet jag inget mer.
    Har även fått trombyl utskrivet och om jag minns rätt så ska jag börja äta det dagen efter insättning 1 tab om dagen.
  • vårt 2012
    Nektar skrev 2013-03-15 10:38:39 följande:
    Lycka till framöver, så spännande! Men det vore ju gött att slippa spänningen ibland också ;) Hur var det, gör du ostimulerat FET eller stimulerat? Blasto eller 2-dagars? Noll minne här Skäms Du har aldrig tidigare bett om dessa två läkemedel? Hur bemötte dem ditt önskemål? Huh, börjar bli nervös för mitt möte idag. Jag vet inte riktigt vad det kommer resultera i. Kanske ett blankt nej till Pergotime och att vi måste göra FET och skramla i spargrisen...Fast jag VILL ju göra ett FET innan sommaren, är mer hur de ser på Pergo tills dess och ev efter det!
    Hej! Vi kör på ostimulerat, och blasto :)
    Näe jag har aldrig ens tagit upp det med dr tidigare, utan när jag pratade med doktorn sist så tog jag upp det och fick info och sen välja själv.
    För min egen del kändes det som att jag behöver en förändring i behandlingen, alltså prova ngt som vi inte gjort tidigare.  För att åter få känslan av att det här kan fungera.

:)
  • vårt 2012
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-19 18:13:10 följande:
    Vårt 2012: Hur går det för dig, när beräknas ÄL infalla? 
    Hej!
    Jo, det går sakt framåt och vi håller tummarna för att det inte ska krock med stängda dagar på kliniken.

Började med ÄL testen idag, och det blev ingen glad gubbe, men när jag tittade på testet så fanns det ett svagt test streck, men det verkar ju iaf vara på gång!

själv då?, när är det vul! 
  • vårt 2012

Nektar: Jo det går sakta.. fick insatt en blasto i torsdags.. sj då?

Svar på tråden IVF Umeå