• EEJ

IVF Umeå

Mirage skrev 2012-10-03 21:34:21 följande:
    EEJ- Snacka om att vara på rätt plats när olyckan är framme! Vilket drama! Får gratulera till din nya ruvarstatus, håller tummarna att det går vägen!

Själv var jag på äggplocket idag. Det gick bra till en början men de sista två äggen satt så långt bak att doktorn fick sticka djupt, och herre j*vlar vad det kändes! Tårarna rann då vi var klara, lättad av att det äntligen var över, all anspänning släppte verkligen. Jag blev väldigt känslomässigt tagen av situationen.
    Fick ut 10 äggblåsor på vänster sida men endast tre ägg! Bara att hoppas att det är tillräckligt för att få tillbaka ett fint ägg! Återinförande sker på tisdag!

Norris och Freja- Blod blir man nojjig av, det förknippas ofta med misslyckande, så jag för står er oro! Samtidigt vet vi att det kan blöda utan att det är mensen som kommer, så det är inte kört än! Kramar till er båda!

Drömmer om ett barn: Tänker på dig! Hoppas att ni får det besked ni vill ha när Umeå ringer!

Återinföring tisdag? Får du långtidsoda med "bara" 3 ägg eller fick du ut fler på högra?

Jo det känns när de måste gräva lånt bak i ryggen, jag hade samma. Fast mina tårar rann under tiden!

Skönt att det är klart, lyck till på tisdag!    
  • EEJ
    Mirage-

Nej, shir va tråkigt! Det som lät så bra nu på senaste ultraljudet. Kan det bero på att de chockat kroppen med en kraftigt höjd dos?
    Jag fick ju inte heller ut många ägg, bara 4 varav ett var omoget och då var min störta äggblåsa bara 18 mm. Det sägs ju att de ska vara mogna vid 20- som dina var,
    Sa de någon om vad som kunde ha hänt?

Jag kan inte ens tänka mig vilket antiklimax! *kramar om*  
  • EEJ

Jag är ensam ruvare i tråden nu.... Känns trist att inte ha någon att följa de hör tyngsta och längsta dagarna. Rd 3 har snart passerat och idag borde det lilla embryot utvecklats till en blastocyst och imorgon hoppas jag att det hittar sig ett bra ställe att mojsa ner sig på.

Nästa helg är ingen vit helg för mig, först personalfest på fredagen och sedan har min svägerska 26 årsfest på lördagen. Det är dessutom två tillställningar dör det skulle höjas både ett och två ögonbryn om det inte dracks någon alkohol. Dr sol sa att man inte skulle göra det under ruvningen och jag är mkt laglydig! Undra ändå om jag inte ska testa på fredagsmorgonen? Rd9, vad är oddsen för att det är negativt trots att man är gravid- väldigt liten va? Ja tål att funderas på....

Trevlig lördagkväll på er!!

• EEJ

Sofiali77- 90% återhämtad måste väl betyda att den tappat lite i upptiningen. Vid mitt fet fick jag tillbaka en blastocyst som klarat upptiningen och fortsatt sin celldelning medan de väntade på insättning. Fast jag gick minus ändå...

Kul att höra att vi är två, jag satte också in i onsdags. Det var dock en 2 dagars med 4 celler.

Dom har aldrig nämnt något om vare sig prednisolon eller trombyl till oss. Men nästa försök är vårt sista och då hoppas jag att man iaf förändrar något eftersom att set här tydligen inte fungerat.

Rd 4 är snart över och Lutinusen gör ju art man är som en vandrande hormonbomb! Längtar tills jag får sluta med dessa!!!

• EEJ

Rd 6 idag, 9 dagar sedan ägglossningssprutan. Fick hem en massa tester och testade slentrianmässigt imorse för att kolla så att testet var blankt sedan ovitrellen. MEN det är ett streck till där..., svagt som stryk men det är rosa och tjockt. Måste ju vara ovitrellen som ger utslag för på rd6 med ett tvådagars måste det ju vara omöjligt att se något....

• EEJ

Mår sedan i söndags riktigt riktigt dåligt.....illamående, yr, trött.... Känner igen känslan.

Hade bara ett cb hemma och det kliade i fingrarna. Ropar inte hej förrän jag är över bäcken, men kan det var så att.....   
  • EEJ

Lika gravid som jag kände mig igår, lika ogravid känner jag mig idag. Kan bero på att det fett icke gravid dök upp idag. Det är ju dock väldit tidigt så man ska väl inte kasta in handduken än....

• EEJ

Tester är totalt blankt idag och jag kände igår hur all graviditetskänningbgickbur mig. Jag tror att det lossnade och är ett tidigt missfall. Suck. Nu tar jag en paus från det här. Vi ses!

• EEJ

Det gick fort, nu är jag tillbaka....

Tog ju som sagt ett test imorse som tillsynes såg helt blankt ut men Apotekets egna är ju jättesvåra att se på (pga det lilla plastfönstret) så jg plockade isär testet för att se på stickan. Om jag anstränger mina ögon så att jag få ont så syns det faktiskt en jättesvagt streck. Trixade lite med bilden och nog syns det, om än svagt. Det innebär att jag har haft svagt positiva test mån-tis- on och fredag. Men det är svårt att jämföra dem eftersom att de inte är från samma märke. MEN visst borde det ha märkts en stegring, det är ju nästan tvärtom tycker jag.

Jag känner ju dessutom i hela kroppe att det misslyckats- ni vet den där känslan då man bara vet!

Om testen bara kunde vara helt blanka, som de varit varenda månadi 2 år så skulle jag ju slippa funera! Gah, varför varför testade jag så här tidigt? 

Om ni var jag, skulle ni ta ett glas vin på firmafesten bara för att slippa spekulationerna eller inte?

Svar på tråden IVF Umeå