• Norris

Jag ringde idag för att rådgöra lite med Sofia inför nästa FET. Men fick ingen telefontid frrän 25 maj. Förut har det bara varit att köra igång när jag vill och sen ringa och boka tid för ET. Så dom verkar verkligen ha fullt upp just nu. Hoppas bara man hinner med innan dom sommarstänger.

• Norris
    drömmer om ett barn skrev 2016-04-19 18:27:38 följande:

Norris: Det verkar vara ett enormt tryck på kliniken nu, vilken lång väntetid för att bli uppringd. Hoppas det tajmar bra sedan så att du kan göra FET så snart som möjligt. Har ni många embryon i frysen?

Ja jag tror vi har 8 eller 9 embryon kvar.
    Egentligen skulle jag bara köra igång vid nästa mens men jag ville diskutera om det fanns någon annan sorts behandling eller nåt vi kunde göra eftersom båda våra FET det senaste året har tagit sig men slutat i missfall.
    Man känner sej lite hopplös, funderar på om embryona är dåliga eller vad det kan vara. Hur länge håller dom sig fräscha i frysen?
  • Norris

Är det förresten nån som har koll på när man behöver ansöka hos socialstyrelsen om att få ha kvar sina embryon längre? Någon som har gjort det?

• Norris

Här är det snart dags igen. Får jag mens senast den 10/6 så kör vi igång nytt FET.
    Sista dagen för insättning innan sommaruppehållet är den 29/6.
    Sofia skulle se om det fanns möjlighet att få tillbaka 2 embryon så vi hoppas på det :)

• Norris

Ingen mens än :/ så vi kommer inte hinna med ett nytt försök innan dom stänger. Ska ringa dit och höra när jag kan börja medicinera i höst istället.

• Norris

Hej!

Nu hoppar jag in igen! Dags för syskonförsök nr 3 nu. De andra två försöken slutade i MF, det senaste i januari.
    Idag fick jag min mens så imorgon ska jag börja käka femanest. Denna gång får vi två blastisar tillbaka och vi hoppas att båda ska fästa :)

• Norris
    Norrlandskvinnan skrev 2016-11-24 18:52:23 följande:

Alltså jag har en sak jag måste få fråga er. Hur länge tig det innan ni fick remiss för ivf? Jag och min partner har försökt skaffa barn i 2 år. Vi har nu startat upp en utredning. Sperma prover var normalt. Vaginal ultraljud är gjort och var normalt. Och jag har lämnat prover. Är det så att man ska försöka ett år till efter detta? Hur gick det till för er?

Hej!

Varken jag eller min make har något fel men vi fick ändå komma igång direkt. Det borde ju vara samma för er. Hoppas ni får köra igång direkt :)
  • Norris

Idag har jag varit och lämnat blodprov för att kolla p-tsh värdet. Hoppas det är högt så jag kan få svar på vad som är fel. När jag kollar symptomen på hypotyreos så stämmer nästan hälften på mig. Men så blir det väl när man letar efter symptom :)
    Nån som vet hur lång tid det tar innan man kan få det provsvaret?

• Norris

Nu har jag fått mitt provsvar på tsh-värdet.
    2,6 låg det på vilket tydligen är helt okej.
    Dock frågade jag på kvinnokliniken på min ort ifall de tagit detta test på mig tidigare och det hade dom gjort två gånger. Då låg värdet på ca 0,5. Någon som vet om det är normalt att det pendlar så?

Svar på tråden IVF Umeå