• Norris

IVF Umeå

Fru S skrev 2016-12-25 20:59:56 följande:
    Vilken dag är du på nu då? Jag började ju få missfärgade flytningar på ruvdag 9, blrjade blöda på ruvdag 13, blöder ju fortf till och från mer eller mindre, blir 3 veckor nu. Vi satte också in två och läkaren sa att man kan få en blödning utan att det är kört pga att det ena inte fäster. Men för min del har det ju pågått så länge nu. Ska ju på VUL på fredag, men jag är ganska säker på att det som fastnade nu har åkt ut, kan aldrig vara nåt bra att blöda så här länge.

Har inte Apoteket öppet nåt i helgen så du kan köpa före? Eller det kanske är bra att vänta nån dag ändå innan du testar igen.
    Jag är på ruvardag 12 nu. Nu kom det bara lite blod blandat med lutinus. Hoppas verkligen det avtar till imorgon. Vi har 7 mil till närmsta apotek å det har stängt imorgon så jag får snällt vänta tills på tisdag :/

Hur mycket blöder du?
    Hoppas det går bra för dig på fredag!
  • Norris

Nu har jag i alla fall slutat blöda så nu känns det mycket bättre. Det han ju inte bli så mycket blod. Ska ändå åka å köpa nya tester imorgon.

• Norris

Nu har jag tagit ett nytt test som var starkare än tidigare test, så förhoppningsvis var det en ofarlig blödning :)

• Norris
    Fru S skrev 2016-12-29 07:51:20 följande:
    Hur går det Norris? Inga mer blödningar?

Kom på här om dagen att många brukar tempa sig för att se om dom blir gravida och se när dom har ÄL. Jag provade själv detta några månader i vintras/våras. Jag vet att jag är en lågtempare, hade mellan 35,9 - 36,7 (oftast runt 36,4), har jag över 37 har jag typ ont i hela kroppen.
    Jag tempade mig igår på morgonen och då hade jag 37,11. Idag hade jag 37,18. 
    Har visserligen blivit förkyld igen så det kanske påverkar men jag tempade igår innan jag somnade bara för att se skillnaden och då hade jag 36,36. 
    Någon annan som brukar tempa sig? Jag törs dock inte tro att detta betyder att något är kvar där inne men det känns ju märkligt att jag har så hög temp utan att jag har ont i kroppen som när jag har feber. 
    Hej!

Hade en liten blödning igen nu på morgonen, men ska försöka vara positiv iaf.

Jag har funderat på det där med att tempa men jag verkar ha raderat gammal data på hur min normaltemp ser ut så jag har inget att utgå från.
  • Norris
    PetiteCherie skrev 2016-12-29 20:07:26 följande:

Hej hej! hoppar in i tråden. Har precis fått beviljat remiss till ivf i Umeå. Vet ni något om hur lång tid det brukar ta innan första besök? :)

Hej och välkommen!
    Jag minns inte exakta datum nu, det är några år sedan vi påbörjade karusellen (över 4 år sen).
    Men remissen skickades i april/maj tror jag och i augusti var vi på vårt första besök :)
    Körde igång genast och gjorde äggplocket i september. :)
  • Norris
    PetiteCherie skrev 2016-12-29 21:28:12 följande:

Tack Norris! Hur gör man sådär som du gjorde nu? Att man liksom svarar på någons kommentar och den kommentaren blir grå sådär?

Låter lovande. Är glad om det blir inom tre månader. Törs inte hoppas för mkt. Men man har inte hittat något knasigt med varken mig el sambon. Allting väl. Så chanserna ska väl vara relativt goda för graviditet med ivf men vi får se..

Har du lyckats något? sedan er ivf-karusell börjat?

Jag är på iPhone-appen och där finns ett litet kugghjul uppe till höger i inlägget man vill svara på. Om man trycker där så kan man välja att citera eller att visa inlägg av bara den användaren :)

Vi misslyckades med vårt färska ivf-försök men lyckades på första frysåterföringen :) fick en dotter 2013 och nu är vi inne på syskonförsök nr 3. De andra försöken har tyvärr slutat i missfall så vi får se hur det går denna gång, det verkar lovande i alla fall :) har testat positivt men officiell testdag e på tisdag :)
  • Norris
    Fru S skrev 2016-12-30 09:02:52 följande:

Just varit på VUL, inget kvar där inne ????????

Fick lämna blodprov för hon ville se att hormonet gick ner som det ska så det inte sitter fel, hon trodde inte det men för säkerhets skull.

Livet känns riktigt piss just nu! Har dessutom inga i frysen så det blir en helt ny omgång med alla mediciner igen. Hoppas 2017 blir ett bättre år än detta!

Nej så himla tråkigt!! :(

Med min dotter tog jag femanest och lutinus ända tills vecka 12. Har fått instruktioner nu också att fortsätta efter testdagen.
    Jag funderar också på det där med trombyl. Har lyckats bli gravid varje gång med det men 2 av 3 (än så länge) har slutat i MF.
  • Norris
    drömmer om ett barn skrev 2017-01-02 10:27:34 följande:

Önskar alla en god fortsättning med hopp om lyckade behandlingar.

Norris: Hur går det för dig?

Hej!

Det går nog bra tror jag. Blöder lite grann, men ytterst lite och bara precis efter jag har tagit min lutinus-tablett. Plusset blir starkare, brösten ömmare och jag mår sämre. Å det känns ju tryggt! :)
    Officiell testdag imorgon. Synd att kliniken har stängt, vill ju kunna boka in ett ultraljud på en gång!! :)
  • Norris
    drömmer om ett barn skrev 2017-01-02 15:05:06 följande:

Norris: Vad bra att du fått gravsymptom! :) Småblödningar i samband med Lutinusen verkar inte helt ovanligt. Hur länge ska du fortsätta med den? Jag har nog slutat vid TD samtliga gånger. När öppnar kliniken igen?

BK1986: Hur går det för dig, dags för första UL snart?

PetiteCherie: Hoppas ni får tid för ert besök snart. Jag vet inte alls hur det ligger till med väntetiderna för start av behandling.

Jag har fått instruktioner att fortsätta till vecka 12 och sedan trappa ner. Vad konstigt att det är så olika.
    Dom öppnar igen den 9:e så det är ju ändå inte så länge till :)
  • Norris
    Fru S skrev 2017-01-02 19:38:08 följande:
    Har dom sagt nån anledning till att du ska fortsätta till v12 och sen trappa ner?
    Nej dom har inte sagt varför och jag har inte frågat, trodde ju det var samma för alla.
Svar på tråden IVF Umeå