IVF Umeå
Låter ju positivt att den första blastocysten återhämtat sig innan insättningen. Får du någon övrig medicinering?
Hur tjocks slemhinna har ni haft under era försök? Vad är för litet och finns det något som är för tjockt?
Jag tyckte att de sa på mitt VUl att den var 15 mm och det kändes så tjockt!
Jag har tagit ett test varje dag för att se när ovitrellen är ute ur kroppen och det är fortfarande svagt positivt idag på dag 10. Förra gången var det ute ur kroppen på typ 6 dagar. Varför tar det längre tid den här gången? Vad beror sådant på, rent kroppsligt?
Jag är ju en sådan här tjuvtestare.... Testar alltid (två gånger tidigare) vid ET för att se att Ovitrellen gått ur kroppen och det har den alltid gjort runt dag 6-8. Idag har jag testat positivt både på dag 8,9 och 10 efter ovitrellen. Hur kan det komma sig att det är så olika hur lång tid det tar innan den går ur? Syns tydligt att det blir svagare så nog är den på väg ur, men det tar ju sådan tid....
Nektar: grattis till många ägg! Gissar att det blir långtidsodling...?
Äppelkaka- skönt med positiva besked i frysen!
Drömmer om ett barn- känner igen mig i din oro, vilken dag har du börjat blöda förut?
Skälv är jag på rd 4 och får fortfarande svagt positiva resultat sedan ovitrellen. Tog den förra måndagen, 11 dagar sedan... Mår i övrigt som vanligt. Lite svullen sedan plocket men det gör inte ont. Vid tidigare blastocystinsättning har jag fått "mens" på rd 9. Så må onsdagen komma och gå utan ett spår av blod.,,,
Rd 5 idag och 12 dagar sedan ovitrellen och idag är grav testet negativt. Jag har kommit till den här uppgivna känslan, som aldrig slagit fel tidigare. Jag känner i hela kroppen att även detta försök har misslyckats. Det är så (förlåt) jävla jobbigt! Nu ser vi fram emot två veckor i Thailand i mars och innan dess ska jag gå ner i vikt. Banne mig!
Åh tjejer.... Jag har ju testat varje dag sedan ET för att se hur lång tid det tar för Ovitrellen att gå ur kroppen. Igår var testet helt blankt. Jag slängde ner det i lådan med de andra och gick vidare med livet. Tog upp alla test igårkväll och då syns ett svagt men tydligt streck på det, tidigare, helt blanka testet. Man får ju inte lite på så gamla test så jag tänkte inte så mycket mer på det.
Imorse tog jag ännu ett test och inom angiven tid så finns det där.... strecket.
Jag känner igen det här så jag ropar inte hej, men så här ser det ut på rd 6. Sitter ni vid en lap top så syns det bättre om man vinklar skärmen.