• Emilotta

IVF Umeå

A79: det var inte planerat för 3D utan hon frågade bara mitt i det vanliga UL. Jag trodde inte ens att det fanns här eller att man var tvungen att betala extra men vi fick se en lite kort stund så det var jättesnällt tyckte jag.

• Emilotta

Norris och Freja150: Hoppas innerligt att det inte är mensen men är det så så skickar jag många varma kramar och hoppas att FET blir av snart!

EbbaGrön: vad spännande med UL =) håller tummarna att allt ser bra ut!

A79: hur uttrycker sig foglossningen? var har du ont och på vilket sätt begränsar det dig? jag har inte känt av något sådant än och hoppas jag slipper.

Mustikka: hur mår du??

igår kunde min sambo känna bebisen för första gången, det kom några riktiga puffar och de har aldrig varit så starka så jag är så glad att han hann med att känna=) annars har jag rätt ont längst ner i magen, mest när jag går. det känns inte när jag sitter stilla. kan det vara att magen växer så mycket? nån som har nån idé?

• Emilotta

Mirage: usch vad hemskt, blir så ledsen för er. sa de nått om hur ni går vidare?

EbbaGrön: vad skönt att se!

• Emilotta

Mirage: verkligen jättejobbigt men tur att ni får ett försök till finansierat. jag har också endometrios och har läst väldigt mycket om det. Det har visats att personer med endo som nedreglerats under längre perioder innan ivf har haft bättre resultat. jag tycker du ska få börja med nedreglering redan nu för att ha optimala chanser, endometrios motverkas bäst genom nedreglering. jag har själv nedreglerats under 6 månader förra våren och tror absolut att det hjälpte, även operarat bort en endometrioscysta på varje äggstock.

dock uttrycker sig endo väldigt olika hos alla men nedreglering är gynnsamt. all lycka till och vi finns här när du vill komma tillbaka.

• Emilotta

Nypan84: kan inte tänka mig va hemskt att upptäcka att de glömt bort remissen! usch!
    Nu hoppas jag att jag kan ge dig en solskenshistoria=)

Jag har också endo och det konstaterades via titthål okt 2010 jag fick sedan i dec 2010 börja med en lång nedreglering på 6 månader, efter 3 mån alltså feb 2011 opererade jag bort två endocystor på mina äggstockar. och i maj 2011 var jag klar med nedregleringen. sedan gick jag helt obehandlad till april 2012 då vi fick börja med ivf. och det tog sig faktiskt på första försöket! helt galet det kan gå även fast man gått obehandlad länge. Dock kan det vara bra att du nu kommer igång med nedregleringen så fort som möjligt. kanske din vanliga kvinnoklinik kan skriva ut det så du är redo att börja stimuleras sen när du väl är framme i ivf-kön.

önskar dig all lycka till!

• Emilotta

EEJ: usch vad jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan. det är det som är svårigheten när man testar tidigt. samtidigt som man vill se om det tagit sig överhuvudtaget kanske det är bättre att vänta och se. jag tycker du ska vänta med att testa nu till nästa vecka. och om du har möjlighet så skulle jag ta med en flaska alkoholfritt vin till festen. välj en flaska som inte är så utmärkande och skrapa bort procentsatsen på ettiketten=)

håller alla tummar fortfarande, för jag ser också det andra strecket på bilden ovan.

• Emilotta
    drömmer om ett barn: håller helt med vårt 2012, du är fantastisk på att peppa och hålla liv i tråden! Jag håller tummar innerligt för att det ska gå hela vägen för er denna kommande gång, och självklart för alla andra som kämpar också. Många varma kramar till dig{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF Umeå