• ak15

IVF Umeå

mustikka: tack :) har test dag 9/4  :P hur går de för dig då?

drömmer om ett barn: tack :) nej gu inte kommer jag att kunna hålla mig från att testa :P hur går de för dig då? 

• ak15
    Mustikka skrev 2012-03-22 22:46:08 följande:
    ak15: hur länge tror du att du kan hålla dig från att testa? hihi:)
    För oss är det vänta som gäller, på bekräftelse att IVF kliniken fått vår remiss. Men det kan ta upp till tre månader:/

ägglossningssprutan sitter i ungefär 10 dagar så den kan juh ge ett positivt gravtest så kanske till nästa söndag/måndag för då har de gått 14 dagar sen äggplock ungefär :)
  • ak15
    Mustikka skrev 2012-03-22 22:46:08 följande:
    ak15: hur länge tror du att du kan hålla dig från att testa? hihi:)
    För oss är det vänta som gäller, på bekräftelse att IVF kliniken fått vår remiss. Men det kan ta upp till tre månader:/

glömde juh skriva att väntan är juh de värsta :/
  • ak15

drömmer om ett barn: de gjorde lite ont o så var jag jätte pinkis  för man ska vara det vid återinförandet :) så höll på att pinka på läkaren :P man blöder juh lite vid äggplocket men för mig så slutade det bara några timmar senare hade jätteont i magen även dagen efter äggplocket.. nu känns de mycket bättre :) nu har jag bara blivit förkyld

• ak15

drömmer om ett barn: jo de är för att dom ska lättare komma åt livmodertappen vid införandet av embryot :) nja just nu spänner de över magen de gör ont ibland o brösten har svällt upp... känns som typisk mens symtomer ... men de kan bero på vaggisarna...
    hoppas du får börja med sprutorna snart då, va spännande o kul :) 

• ak15

drömmer om ett barn: nej när man ska sätta tillbaka så får man äta vad man vill :) men var så nervös så jag åt inte nå nästan :) jo vaggisarna kan ge biverkningar illamåeende ömma bröst osv allt som vid grav symtomer... de följer juh inte med någon bipacksedel till dom tyvärr om de är progresteron du ska ta :)
    jamen va kul o få börja med sprutorna... jo de är alltid nå o oroa sig för :) 

• ak15

emilotta: så hade jag oxå, hade en äggblåsa och fick ta ägglossningssprutan o sen öka med sprayen fick spraya 4 ggr per dag ist för 3ggr... de tjorvade i några månader för mig med äggblåsor som kom (äggstockar med kämparglöd i hehehe) ... men sen när jag började spraya 4ggr och jag hade haft min blödning då blev jag ordentligt nedreglerad :) lycka till

• ak15

ja då kan de vara för lite för dig :(..

jo jag blev gravid, men plussen var svaga i början sen fick jag ett orentligt plus och 5 dagar senare fick jag ett missfall skulle precis gå in i vecka 7 :(

men men som tur så fick jag igång min mens redan 12 dagar efter missfallet :)

så nu väntar jag på att få börja med ägglossningsstickorna o förhoppningsvis så blir de fet nästa helg eller dagarna efter de :) känns spännande      

• ak15

hej måste bara berätta att jag har gjort ett fet i umeå fick tillbaka en 2 cells embryo i ostimulerad cykel o de resulterade i detta :)
  • ak15

tack allihopa :) trodde verkligen inte att de skulle lyckas med ett 2 cells embryo men tji fick ja mig..
    jo jag var med i början av tråden.. 

• ak15

a79 jag borde vara i vecka 4+2-3 därikring :) sista mensens första dag var 2 maj

hörrni lycka till nu tjejer för ni ser t om ett 2 cells embryo kan ta sig !!! kom igen kom igen hejjjaa hejjja allihopa ni här inne :)  
  • ak15

mammaidamaria: oj såg att du hade varit för återinsättning ida i umeå :) de var jag oxå .. gjorde äggplock i måndags o fick tillbaka ett tvådagarsodlat embryo :)

• ak15

mammaidamaria: ömmar ännu lite i magen sen äggplocket o tuttarna gör ännu jätte ont... du då?

• ak15

Någon som har koll på hur länge ägglossningssprutan har suttit i för er? De har gått 9 dar nu o får ännu ett tydligt streck?!!? Sist tog de bara 7 dagar

• ak15

EEJ: fick du en blasto tillbaka? fick sj en blasto tillbaka 7/12 ruvdag 5 idag alltså inge plus i morse (bara svagt svagt på billiga tester men vet inte om jag kan lita på de svårt o se om de e färg) när plussade du? testade du varje dag? är sj testnarkoman ;) Grattis till graviditeten iaf :)

• ak15

Nektar: jag har haft flera blödningar under min graviditet det var pga lågt sittande moderkaka hade bla i vecka 8..

Svar på tråden IVF Umeå