• turtle01

IVF Umeå

Annie79, verkligen tråkigt att höra om din livssituation... många styrkekramar till dig!! 

• turtle01

Nu har jag sprayat sen den 29/4, dvs några dagar. Har än så länge bara känt av två biverkningar, dvs lite ledvärk i fingrarna och att jag sover lite sämre på nätterna. Funderar lite och hoppas att sprayningen kanske skulle underlätta ev graviditetsförsök från förra veckan... tänk sån tur det skulle vara isf... 

Hur har ni andra det med biverkningar?  

• turtle01
    Mustikka skrev 2012-05-04 07:58:34 följande:
    Turtle01:
    hur går det för dig? Har biverkningarna lättat eller blivit värre?
    Jag blev helt plötsligt sjukt känslig, kan vara för att jag fick mens. Klimakteriekänningar och PMS på samma gång, det är inte lätt;)
    Mustikka + Drömmer om ett barn:
    Biverkningarna har i princip klingat av, förutom lite humörväxlingar ibland och att jag emellanåt sover sämre på nätterna. Inväntar mens antingen imorrn eller på tisdag. Gruvar lite för att få extrem huvudvärk eller mycket magont..... Och känner mig nojjig att jag ska missa något provdatum eller nästa behandlingssteg. 

Imponerande att ni klarar att hålla trådar med så många här på forumet, själv så blandar jag ihop eller minns inte hur övriga ligger till.... Detta kostar nog på mer än man vill erkänna... 
  • turtle01

Fick mens idag, när ska jag börja med sprutorna om jag kör långa protokollet?? Fortf. förvirrad som sagt... 

• turtle01
    Emilotta skrev 2012-05-08 08:46:38 följande:
    Du ska meddela kliniken att du fått mens och då kommer dom ge dig ett datum för att gå och ta blodprov som visar om du är nedreglerad. Det brukar vara en vecka efter mensstart ca. efter det bestäms det när du ska börja ta sprutorna. Jag gör ju också långa men vid två blodprov har det visat att jag inte är nedreglerad så jag har inte fått börja med sprutorna än, började spraya 3 april. idag har jag varit och tagit ett till blodprov så nu hoppas jag att jag äntligen får börja med sprutorna. dom ringer i eftermiddag och meddelar resultat på blodprov.
    Tack för ditt svar! Jag har ett datum för blodprov den 15/5, och har mailat kliniken igårkväll. (de sa att jag även kunde maila som alternativ till att ringa). Får hoppas det inte drar ut på tiden med sprayningen, måste vara jobbigt att inte veta hur länge det dröjer...

Hoppas ditt blodprov visar rätta värden nu! Ska hålla tummarna! Glad 
  • turtle01

Emilotta: Verkligen trist att det inte verkar lossna för dig med sprayningen, men bra att de kollar upp och ordinerar nåt som hjälper. 

Smilla03: Hoppas det inte är mensblödning, håller tummarna

Mustikka: Spännande med sprutstarten, jag ska nog hämta ut mina sprutor imorrn så jag har det förberett inför nästa vecka....

Har ju mens nu som sagt, den började för ovanlighetens skull utan den extrema huvudvärken. Saknade den inte för fem öre kan jag säga, men igår så kom den. Fy tusan, hatar att ha så här ont i huvudet. Är det någon som vet av tillåten migränmedicin? Vet ju att Eeze och treo går bort. Panodil och alvedon hjälper inte.... Frågade på infomötet, men hon hänvisade bara till att fråga på apoteket.  

• turtle01

Mustikka; provade du att sticka dig på infomötet? Jag testade då, och då gick det bra iaf... sen kanske det är ett annat läge när man väl ska börja på allvar? Jag gruvar mest för att det ska bli nåt knas med sprutan... 

• turtle01
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-10 17:48:37 följande:
    turtle01: Vad tråkigt att höra att du fått den hemska huvudvärken du bävade för! Rynkar på näsan Är den värre nu än i vanliga fall? Har inga tips annat än att googla eller höra med apoteket.
    Mensen slutade häromdagen, likaså huvudvärken! Skönt, nu har jag beställt sprutorna på apoteket, ska lämna blodprov på tisdag och får ev börja med sprutorna den 16/5. 

Smilla: tråkigt att du fick minus, men bra att du hinner med ett försök till innan sommaren. Det blir ju en nackdel för min del inser jag nu... kommer ju inte kunna det.  
  • turtle01
    Emilotta skrev 2012-05-15 16:27:45 följande:
    JAAAAA!!!! äntligen är jag nedreglerad!!!! är så glad så jag nästan får tårar i ögonen=)

Imorgon blir det att börja med sprutorna på 150 enheter. dock åker min sambo bort så jag måste ta den själv, gissar nästan att jag måste ta dit min bästa vän som stöd=)

Kram på er alla!
    Grattis! Så bra att det lossnat nu! Jag är också nedreglerad och ska börja med sprutorna imorrn med!! Kul, då kan vi verkligen följas åt! Skrattande  De ringde strax efter fyra, mitt i värsta rusningstrafik när jag var på väg hem från jobbet. Fick svänga av vägen och hoppas att mobilladdaren skulle fortsätta ladda mobilen, annars hade jag också bommat deras samtal. Jag måste ta tjuren vid hornen och öva imorrn och på torsdag medan jag har sambon hemma, sen på fredag måste jag fixa det helt själv på jobbet. (ska jobba natt då) Det fixar vi nog ska du se!! Skrattande

Mustikka; jag har också fått lite restblödningar under helgen... frågade om det nu när de ringde o sa att jag skulle börja med sprutorna imorrn. Hon sa att det inte var något att oroa sig om....  
  • turtle01
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-14 19:24:50 följande:
    turtle01: Vad skönt att din mens och huvudvärk nu är borta! Behövde du fara till apoteket och hämta smärtstillande? Tänk inte att du ska behöva göra ett till försök, det ska bli plus för dig på detta försök! Solig
    Du har så rätt, men det är lätt att man liksom garderar sig för att inte bli så besviken, vi borde ju egentligen ha alla chanser eftersom jag varken har några äggstocksproblem, ingen endo och sambon har spermier av god kvalitet. Men man vet ju ändå inte hur det kommer sluta....  Jag gick aldrig till apoteket utan klarade mig med någon panodil och vila. 
Svar på tråden IVF Umeå