• Smilla03

IVF Umeå

Turtle01: Jag tyckte det gick super bra att ta sprutorna. Kändes inte alls! Jag fick lova att ta min spruta själv också för min kille jobbade. Så jag har tagit alla sprutorna själv vilken gick jätte bra tycker jag. Fast jag var jäkligt nervös inför första sprutan, satt ganska länge innan jag vågade sticka mig själv, men  du behöver inte vara orolig för att ta sprutorna, det kommer gå som hejsan =)

Vissa kompisar vill vi inte berätta för, dom som är nyfiken och snackar om alla, men vissa har vi tagit upp det med, jag har berättat att vi inte kan få barn ( på natutlig väg) pga. min sjukdom, men vi har inte berättat för nån att vi är igång med IVF.  När kompisarna fått barn så har det gått jätte bra. Jag tänker att snart är det vår tur och när den dagen kommer så är ju våran bäbis minst och då kommer dom att längta tillbaka till den tiden =) Man får koncentrara sig på det som är positivt. Vi har hunnit med massa andra saker medan våra andra kompisar fått barn, vi har rest ganska mycket och bara mått gott. Njutit över att vara på två. Men det är klart, jag har ett par i vår närhet som jag av någon anledning har haft jätte svårt att dom fått barn,killens lillebror,  de hade varit tillsammans i typ ett år när de blev gravida första gången och nu när deras första barn var strax över året så var hon gravid igen, det kändes som ett slag i magen när dom berättade att de skulle ha första barnet. Jag tänkte att vi som varit tillsammans i snart 10 år får kämpa och dom som nyss träffas skaffar barn direkt =) Men nu försöker jag att inte tänka på andra utan bara koncentrera mig på att till slut så blir det vår tur. Vi gör inte allt direkt utan sprider ut så man får njuta vid olika tidpunkter av livets goda =)

• Smilla03
    Chan2 skrev 2012-04-16 16:18:36 följande:
    Smilla03: Ja det är så frustrerande att de inte tänkte liite längre dvs hur länge har man inte försökt när man kommit sås långt som till att en remiss för IVF ska skickas. Då vill man inte höra att den enda läkaren som kan göra något är på semester månaden ut (då jag ringde dom för 1 vecka sedan) för man vill ju att något ska ha hänt helst IGÅR typ...
    Då skickar dom alltså remissen i början på Maj. Du får passa på att göra sånt nu som du kanske inte kommer att kunna göra i slutet av sommaren,( förhoppningsvis =)  äta allt det som inte går att äta sen om du blir gravid och njuta av lite gott vin och sånt. Men jag förstår, man blir ledsen när de bara borde kunna skicka iväg det.
  • Smilla03

EET: Va roligt! =) Jag håller med drömmen om ett barn, vilka superägg!!! 18 st är jätte jätte bra, Grattis! Hjärta Och jag tycker också att det låter bra att du är piggare, roligt att höra så bra nyheter {#emotions_dlg.flower}

Drömmen om ett barn: Hehe, jag tycker också att det känns lite konstigt, jag försöker fatta att jag har nässpayat för sista gången också, tog sista sprayen kl 15:00 hihi. Men det här känns fortfarande inte riktigt, känns som att det är på låtsas allting. En timme kvar sedan är sista sprutan tagen , jag hade tänkt att killen skulle vara hemma nu när jag skulle ta den här sprutan men den rackaren skulle iväg på fotbollsträning, Jag är lite nervös eftersom det är så mycket luft i den här sprutan, men det står att det inte är farligt så det är väll bara att köra på.  Hur mås allt med dig då?

• Smilla03

Jag kom på att killen har en liten fundering också? När killen ska lämna sperma samma dag som äp, var får dom hålla till, alltså får dom bara gå in på en toa eller finns det något speciellt rum? Tungan ute

vårt 2012- Jag sprayade extra länge för att jag skulle iväg & resa med jobbet, och det var bara bra sa dom eftersom jag har endometrios. Jag började spraya i mitten av April och ska göra ÄP nu på Onsdag, Jag håller med dig, alla verkar få olika sprutor och näs spay och allt vad det är =) Men det tycker jag känns bra, att de kollar till vad som passar just dig =) Ska ni påbörja eller har ni påbörjat IVF? ( Jag har inte varit i den här tråden så länge så jag har inte så bra koll på alla)

• Smilla03

FaithHopeLove & Vårt 2012: Tack, då kan jag berätta det för han. Han var lite orolig över hur det där fungerar. Blir nog jobbigt för killarna också som måste prestera på kommando ;)

• Smilla03

EEJ: Det gick visst jätte bra för dig idag.Måste kännas skönt att du har redan 3 i frysen också. Grattis!

Idag har jag varit på äggplock, det gick jätte bra, förutom på ena sidan där jag har problem med endometrios. Där gjorde det ganska ont, men förutom den sidan så kändes det knappt. Det blev 18 ägg så jag är super glad för det. Ska tillbaka på Fredag för insättning. Men fy vad jag har mått dåligt, jag gör iof alltid det när jag har fått morfin. Det börjar släppa nu *skönt*

A79: Ja verkligen! Killarna slipper mycket faktist, alla dessa mediciner, äggplock mm. Tur vi är ett hårt släkte vi kvinnor som pallar detta =)

• Smilla03

EEJ: Nä faktist inte, jag tänkte på det själv men frågade inte, kanske har att göra med det nån skrev tidigare att dom inte gör det på landstingsfinansierat försök så ofta ? Har du varit hemma nånting från jobbet nu när du blev överstimulerad? Hur mår du nu? Testdag trodde jag var 14 dagar efter man satte in ägget? Jag skulle också ha testat lite tidigare hihi =)

• Smilla03

Grattis till ert Plus A79 & vårt2012!!!Hjärta

Själv har jag varit dålig att uppdatera här, jag har varit jätte sjuk! , jag fick ju ut 18 ägg förra onsdagen och skulle egentligen upp igen på Fredan för att sätta tillbaka ett litet ägg =) . Men på tors. ringde min läkare och sa att 14 st av mina 18 ägg hade blivit befruktade så de vill vänta tills på måndag så det skulle bli blasto istället =) Jätte bra nyheter! . Och det var nog lika bra för jag har varit så fruktansvärt dålig hela förra veckan. Idag Måndag är första dagen jag har kunnat äta nått! Jag har spytt om vartannat och legat totalt däckad. Men alla symtom i övrigt på överstimulering har jag inte. Idag var vi till Umeå för insättning, och det gick bra! =) Eftersom jag mår bättre gick det bra sa min läkare men hon blev fundersam vad som kunnat göra att jag varit så dålig och tänkte först nästan vänta med att sätta in något idag just pga. att jag varit så dålig. Men nu sitter jag här med en liten blasto i magen hihi =) Imorgon får jag veta hur många som går till frysen. Testdag blir den 11 Maj. Nu ska jag lägga till mig i den fina listan som ni fixat och läsa ikapp mig på vad som hänt sen sist =) Kram allihopa

• Smilla03
    Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5
    * Mustikka- Infomöte 23/4 (första IVF)

Sprayar
    * Emilotta, första ivf

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    *Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Smilla03
    LindaM skrev 2012-04-23 15:24:20 följande:
    Ny i tråden. Vi gjorde vår första ivf i Umeå nu torsdagen innan påsk, fick ut 12 ägg och var givetvis superglad över det, tyvärr ringde läkare på fredagen och berättade att inget av äggen var mogna:( så det blev inget ET för vår del.
    Nu är vi dock på gång igen och jag är i dag på sprutdag 5.
    Har tidigare kört spray och puregon men har denna gång bytt till menopur och hoppas att det är vad som krävs för att äggen ska mogna, hoppas på äggplock nästa vecka men man vet ju inte med ny medicin det kan ju både ta längre och kortare tid.
    Erfarenheten av Umeå är iaf bra, supermysig personal, man känner sig väl omhändertagen.
    Grattis till er som fått plus och lycka till till er andra.
    Välkommen hit ! Det går säkert bättre den här gången, jag vet att min läkare sa också att det kan ta tid ibland med att justera medicinen, hur mycket man ska ta osv. Nu håller jag tummarna att det går bättre för er. Måste vara skönt att köra igång direkt också, slippa vänta. Jag håller verkligen med dig om att personalen är jätte jätte bra! Kram kram
Svar på tråden IVF Umeå