• annalotta

IVF Umeå

Drömmer om ett barn: Pratade med IVF kliniken i fredags, vi kommer köra ett till ET så snart mensen kommer. Enligt hon jag pratade med då stänger de 5 Juli?? Så vi borde hinna med ET och ni med ert FET? Man orkar för att man vill ha en bäbis så himla mkt! finns inget annat val än att kämpa sig igenom, det måste ge belöning så småningom!!

Annie79: Fy och usch vilken historia!! Det här med ivf är så sjukt tungt och så blir det sådär, lider så med dig och hoppas livet snart vänder till det bättre! kram

• annalotta

Drömmer om ett barn: började med provera i söndags, ska äta dem i 10 dagar sedan brukar mensen komma efter två dgr? Jag känner mig laddad! Varit i turkiet en vecka och laddat batterierna :)
    När är det dags för dig?? Hur känner du det?? Skulle vara så himla roligt att få lyckas innan sommaren!

Mustikka: håller tummarna för ditt vul på fredag! Jag har som dig, få blåsor så jag kommer oxå börja på 225 denna gång..i hopp om att få ut fler blåsor och förhoppningsvis få odla fram en bladtocyst

• annalotta

44 ägg!!?? Å herregud! Aldrig hört ngn haft så mkt! Va sa det på kliniken? :) Jag har haft 6 st som mest! .
    Ingen aning om hur många man får frysa?? Vi har fått frysa alla som överlevt till blastocyster..

• annalotta

Jag har barn sedan tidigare, dotter som kom till naturligt på 2:a försöket.
    Vi ska nu påbörja vår 5:e IVF, äggplock idag!! Så för vår del har det inte varit lätt att bli gravid igen trots att vi redan har barn...

• annalotta

Äggplocket avklarat! Men usch, tredje ggn å denna gång gjorde det ont, usch!! Fortfarande öm och svullen över magen, aldrig varit förr, brukar det kunna bli så??
    Fick ut nio st ägg!! Vi är jätteglada, aldrig fått mer än 6 st tidigare :) så nu har vi en prel tid för insättning av två st ägg på måndag..lr på onsdag om de bestämmer sig för att köra på en blastocyst...

Snart är det er tur för FET drömmer om ett barn och EEJ?

Grattis pinglan till ditt plus!!! Gud så skönt det måste vara

Turtle: vad tråkigt ni inte fick ngra till frysen, håller tummarna hårt för att ni fick guldägget!

• annalotta

Turtle01: Förlåt, blandar ihop :) Ser nu att du ruvar!! Ruvartiden är verkligen tortyrväntat, man pendlar mellan hopp å förtvivlan..å dagarna segar sig fram. Ska du tjuvtesta ngt??

• annalotta

Grattis till ditt plus Tinzu!!

IVF kliniken ringde nyss, blir ingen insättning idag, utan dom odlar vidare till blastocyster och insättning på onsdag ist! Är sjukt nervös nu!! Tänk om ingen klarar sig till blastocyst, usch, vilken konstant väntan och oro denna IVF karusell är!

• annalotta

Drömmer om ett barn: Jo, jag är ruvare nu till en blastocyst! Känns bra att få testa ngt annat! Tyvärr blir det nog så efter ngra misslyckade försök att det finns inte så mkt hopp..!? Lr hopp finns såklart, men det är stor skillnad mot 1:a och 2:a ruvningen. Brukar börja blöda ruvardag 7-8 så vi
    behöver nog inte vänta så länge på svar

Hur går det för dig? Får du ngn glad gubbe på ÄL testet??

Svar på tråden IVF Umeå