• Tinzu

IVF Umeå

turtle01 skrev 2012-06-01 10:05:39 följande:
     Så man kan få möjlighet att byta vid ev biverkning? (bra att veta). Och vad spännande att så många klarat sig vidare, hoppas det blir ett gäng till frysen också! Varför ska du ta blodförtunnande sprutor? 

Om 3 timmar är förhoppningsvis även jag ruvare, dock väldigt nervös ifall de kommer ringa och meddela nåt annat nu på förmiddagen. Jobbigt att inte veta kvalitén på äggen.... 

jodå, annat vore ju konstigt crinone behöver man bara ta en gång om dagen och det är en gel, så den var lite skonsammare.. blodförtunnande ska jag ha då mamma haft blodpropp i lungan, min ena syster i ett ben och min andra syster kände sig konstig av sina p-piller, så då skulle jag behandlas som en riskpatient

gud så spännande för dig med!

jag har varit iväg idag på gynakuten och fått reda på att jag har tendens till överstimulering, så nu är jag sjukskriven, måste ta panodil och vila vila vila vila vila, hade lite vätska i buken och vänster äggstock är 9cm      
  • Tinzu
    Emilotta skrev 2012-06-01 13:14:35 följande:
    Tinzu: Vad jobbigt, vad har du haft för symptom? vad var det som fick dig att åka in?

turtle01: åh vad spännande!! Jag längtar så mycket till morgon till mitt ET

jag hade lite ont i magen igår, skrattade som en åsna typ för annars fick jag ännu mer ont hade med mig min syster och sambo och båda är inte direkt tråkiga att umgås med, så jag gick runt och skrattade inåt, och lät som en åsna inatt hade jag så ont i magen så varje gång jag vände på mig så vaknade jag till för jag fick så ont.. när jag steg upp så var det överkomligt, men efter att jag hade käkat frukost så var det olidligt, så då åkte jag in
  • Tinzu
    Sofiali77 skrev 2012-06-02 19:47:46 följande:
    I måndags skulle de ha varit fem dagar, men de sa att de ev odlar sex dagar. Så i såna fall i tisdags. Men det har väl haft att göra antar jag. Har aldrig sett så mycket folk där som förra veckan.

haha jag och sambon gapade när vi var dit, herreGUD vad mycket folk det varit, när vi gjorde äggplocket så var vi 4st där som gjorde det massproduktion
  • Tinzu

är det någon annan som är väldigt medveten om att man har bröst? tidigare var det som "mjääh, bh på: check, tröja: check" nu är det mer som.. ser jag sambon lyfta ett finger så skriker jag "NEEEEJ DU FÅR INTE RÖRAAA!" och dubbelbröst, antingen har BH:n krympt eller så håller jag på att få tillbaka mina gamla bröst á la Dolly Parton.

Har haft värsta sticket i magen idag också, gud så ont det gjorde  nu klagar jag bara.. måste vara för att jag är trött, nu sova, ska iväg till gyn imorgon och se ifall överstimuleringen blivit bättre 

• Tinzu
    turtle01 skrev 2012-06-04 09:06:57 följande:
    Tinzu, mina är också ömma, men tycker inte de blivit nämnvärt större.Däremot så behöver jag nog ut o handla nya bh´ar, min favorit gick sönder häromdagen. 

Stick i magen kan ju vara bra grejjor det! Glad

haha ååh det är ju nästan det värsta som kan hända så svårt att hitta en ny som är lika bra som favoriten

jag håller tummen då att det var en bra sak

har varit hos läkaren nu och det ser bättre ut, men fortfarande ska jag ta det lugnt    
  • Tinzu
    turtle01 skrev 2012-06-04 10:24:08 följande:
    Tinzu: så bra att det ser bättre ut! Hoppas det fortsätter bli bättre i dagarna....

Förra veckan var verkligen en spännande vecka, den här veckan  innehåller också ett spännande moment för flera av oss nyblivna ruvare gissar jag.... att få veta om de ägg som odlats vidare blir ämnen för frysen. Dock ännu en röd dag som sinkar litegrann... 

jodå spänningen lurar runt hörnet varje dag sambon har börjat förbjuda mig från att rensa kattlådan, han säger "det är inte bra om du blir gravid nu!" så jag frågade "ska du rensa den i 9 månader då? vaaaaaaarje dag, ibland 2ggr om dagen?" och det tyckte han lät som en bra idée haha
  • Tinzu
    Sofiali77 skrev 2012-06-04 21:10:58 följande:
    Tinzu: Jag hade också sjukt ömma bröst ca en vecka in i ruvningen. Har aldrig haft så ömma bröst tidigare, men det har lagt sig nu. Bara lite ömma och lite större. Troligen en biverkning av progesteronet.

Grattis Helvetiaaa till äggskörden!

Ringde kliniken idag för att få mer progesteron, då läkaren hade gett mig för lite på recept och fick till min glädje veta att vi har en blasto i frysen. Har aldrig haft någon blasto, så det var kul.

oh hoppas det blir likadant för mig, blir som lite jobbigt att shoppa nya bh:ar, nu när man inte är så graciös, inte jag iaf
  • Tinzu
    germany skrev 2012-06-05 18:42:55 följande:
    Ruvardag 10 och mensen har kommit....så inget plus denna gång heller Gråter

men fyyy på mensen stora kramar!
  • Tinzu

alltså jag måste ju vara besatt eller någonting Obestämd kan inte hålla fingrarna i styr, är på ruvardag 5 nu, och jooo.. jag har tagit ett test. fy skäms på mig.

• Tinzu
    Mustikka skrev 2012-06-05 21:32:19 följande:
    Tinzu: Vissa tar ju tidiga test för att se om otrivellen gått ur kroppen, du kan ju skylla på detFlört

kan skylla på att det svaga svaga strecket jag såg var rester av ovitrellen
Svar på tråden IVF Umeå