• Sofiali77

IVF Umeå

drömmer om ett barn skrev 2012-05-27 23:34:48 följande:
    Sofiali77: Fick du tillbaka två ägg? Lycka till med ruvningen! Glad
    Tack som frågar! Fick tillbaka en denna gång också, trots att de hade frågat om vi ville ha tillbaka 2. Men Solensten trodde att jag har goda chanser att lyckas med ett, då jag blev gravid men fick missfall vid första ET. Jag hoppas han har rätt. Nästa gång får vi 2 om vi inte lyckas denna gång. Fick även Trombyl utskrivet denna gång som jag ska äta.

Grattis till lyckade ägguttag Turtle och Emilotta! Snart är ni också ruvare!
  • Sofiali77
    Sofiali77 skrev 2012-05-28 21:59:08 följande:
    Tack som frågar! Fick tillbaka en denna gång också, trots att de hade frågat om vi ville ha tillbaka 2. Men Solensten trodde att jag har goda chanser att lyckas med ett, då jag blev gravid men fick missfall vid första ET. Jag hoppas han har rätt. Nästa gång får vi 2 om vi inte lyckas denna gång. Fick även Trombyl utskrivet denna gång som jag ska äta.

Grattis till lyckade ägguttag Turtle och Emilotta! Snart är ni också ruvare!
    Jag menar bara Emilotta, denna gång så klart. Vi är så många att det är lite svårt att hänga med. Skriver jag fel så är det bara för att jag blir lite förvirrad vem som är vem ibland. ;)
  • Sofiali77
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-28 23:32:22 följande:

Sofiali77: Säger doktorn att det finns goda chanser så litar vi på honom! Glad Håller tummarna för att ni inte behöver använda er av två nästa gång utan att det lyckas nu. Vad hjälper Trombyl till med?
    Trombyl ska göra så att man får en större genomblödning i livmodern och därför minskar risken för missfall.
  • Sofiali77

Akt15: Supergrattis till dig! Du hade ett guldägg.

Inväntande: För att odla vidare till blasto ska man ha minst 10 embryon på dag 2, eller minst 5 st efter ET att odla vidare på och sen frysa. Jag väntar svar nu i veckan om vi fick något till frysen.

Ni som ruvar just nu har ni några känningar? Jag kastas mellan hopp och förtvivlan som vanligt och tycker att dagarna segar sig fram.

• Sofiali77
    pinglan2012 skrev 2012-05-30 21:18:08 följande:
    Nu är jag ruvare också! Solig

Av 44 ägg så var det 32 som hade befruktats "korrekt" (dvs. inte två spermier i ägget osv). Det blev långtidsodling och hittills är 4 i frysen och ett i mig... imorgon skickar de in resterande i frysen om de har utvecklats som de tror. Blir så spännande att se hur många som kan frysas in!
    Det är ju inte klokt. Grattis! Så skönt att troligen slippa hormonerna i framtiden, va?
  • Sofiali77
    Mustikka skrev 2012-05-30 23:09:33 följande:
    Pinglan: wow igen! och grattisGlad Super att så många befruktades så ni får frysen full!!Skrattande

Germany: Jag mår bara bra, lite förkyld men förväntansfull och gladGlad Vill ju inte känna efter symptom och så, tänker att det mest troligt komma från lunitus. Biverkningslistan där var ju superlång!
    Känner du nån biverkning från lunitus? Jag har svullna och superömma bröst, kunde inte ha bh idagFörvånad sen har jag molvärk till och från. 
    Har samma "symptom" som du, men tar dem med en nypa salt, men det är klart att jag hoppas. Tar progesteron. Vet någon förresten varför vi får olika gravidtetsbevarande mediciner? Hade inte hört om det en del av er andra tar innan.
  • Sofiali77

Ja, ha ha...man drar alltid nitlotten

turtle01 skrev 2012-05-31 18:13:34 följande:
    Då har man hunnit prova att sätta in två progesteron-tabletter.... ingen höjdare att behöva göra det tre gånger om dagen i en mindre evighet. Betyder alltså att man måste dras med trosskydden igen... 

Så crinone är bättre alltså? typiskt att man fick den kladdigare sorten då... 
    Ja, ha ha...man drar alltid nitlotten.
  • Sofiali77

Grattis Emilotta, Tinzu och Turtle01 till ruvarstatus!

Vet ni om de skickar ut papper om hur det har gått med odlingen även om det inte blev något att frysa in? Jag borde ha fått något papper i veckan tycker jag, men de kanske inte blev något att frysa.

• Sofiali77
    Emilotta skrev 2012-06-02 14:47:13 följande:
    Sofiali77: jag tror dom skickar till alla, men när gjorde du plocket? eftersom dom kan odla till dag 6 så kanske dom inte hunnit skicka än?
    I måndags skulle de ha varit fem dagar, men de sa att de ev odlar sex dagar. Så i såna fall i tisdags. Men det har väl haft att göra antar jag. Har aldrig sett så mycket folk där som förra veckan.
  • Sofiali77

germany: Får ni köra "graviditetsgarantin" i Falun?

Svar på tråden IVF Umeå