• Chan2

IVF Umeå

dumdummast: Att öka chanserna att få bli med barn är en good motivering, så dina sista kilon kommer att gå utav bara farten Glad Jag har själv gått ner 32kg på 9månader med detta som motivation dock så fick vi starta vår utredning ändå, eller typ starta....

Nu väntar vi bara på att mensen ska komma i Augusti och sen köör vi! Skrattande
  • Chan2
    Mustikka: Ja jag lär komma upp i högkostandsskyddet direkt och betala 2200kr själv om jag förstod dom rätt i Umeå. Men om det är som du säger att de skickar dom till bättre behövande och inte tar ut pengar för dom igen så att säga då är de ju liksom inget att fundera på, klart de ska gå till fattiga länder! Glad
  • Chan2

Hur skulle ni göra...?!

Jag ska börja med sprutor denna månad då jag får min mens och enligt vår uträkning så ska jag få den imorgon MEN jag känner inget av det.... jag brukar få ömma bröst och så brukar jag få en liten mjukstart med smååå blödningar ngn dag innan.

Skulle ni hämta ut sprutorna idag eller chansa att jag kan hämta ut dom på måndag och börja då?

• Chan2

Sååå typiskt min kropp... ingen mens ännu så långt ögat kan nå så det är bara att snällt vänta och se när den behagar att dyka upp. Därmed så gjorde jag rätt beslut att inte hämta ut sprutorna i fredags iaf, men det känns så skönt att ha detta forum så man kan få lite råd/hjälp Glad

• Chan2
    germany: Allt jag behöver ligger på Apoteket i mitt namn, jag hämtar bara inte ut dom ihopp om att ha lyckats på egen hand (såå långsökt men ändå) Så när jag väl behöver dom så är det bara springa dit och hämta dom BUMS Skrattande
  • Chan2
    Emilotta: Näe det är ingen ide att testa för då kommer mensen typ samma eller dagen efter ... får nog vänta ett tag till ...  MEN jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nyfiken själv oxå Flört
  • Chan2
    Chan2 skrev 2012-08-13 11:05:50 följande:
    Emilotta: Näe det är ingen ide att testa för då kommer mensen typ samma eller dagen efter ... får nog vänta ett tag till ...  MEN jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nyfiken själv oxå Flört
    Ja som jag misstänkte så är mensen bara sen/seg, den är på G nu så jag får börja med sprutorna i veckan...
  • Chan2
    Kvinna32: Mig ringde dom i fredags vid 16.30 2ggr då jag ej svarade den första gången bara för att kolla att jag ej försökt komma i kontakt med dom och inte kommit fram. Superbra service kan man säga Glad Antar dock att det är för att jag är inplanerad för äggplock vecka 34 så de förväntade sig nog att jag skulle ha försökt ringa för att meddela att jag börjat med sprutorna....

Men jag förstår att det är frustrerande att inte komma fram öht på så lång tid.
  • Chan2

Jag kom på en fråga som säkert har talats om i några av de 130 sidorna som varit men jag orkar inte kolla igenom dom för att få ett svar Skäms

Vad är det egentligen som ingår vid ett Landstingsbekostat IVF? Ett plock och en insättning eller?

Tacksam för ert svar Glad

• Chan2
    Chan2 skrev 2012-08-15 10:33:56 följande:
    Jag kom på en fråga som säkert har talats om i några av de 130 sidorna som varit men jag orkar inte kolla igenom dom för att få ett svar Skäms

Vad är det egentligen som ingår vid ett Landstingsbekostat IVF? Ett plock och en insättning eller?

Tacksam för ert svar Glad
    OJ kom på en fråga till...

Nu då jag ska gå på apoteket och ta ut sprutorna mm hur gör man med betalning då? Hur mkt betalar man där och då? Är det 2200kr iom högkostnadsskyddet?
Svar på tråden IVF Umeå